Ит Лидери

Avaya се съревновава с Microsoft и Cisco

Владимир Владков

Avaya се съревновава с Microsoft и Cisco, заяви Кевин Кенеди, CEO на AvayaОбявените от Avaya новости в областта на контактните центрове и обединените комуникации показват, че компанията иска лидерска позиция в тези области. Тя обаче е изправена пред вътрешни предизвикателства и страхотна външна конкуренция в лицето на Microsoft и Cisco.

Avaya е в разгара на процеса по асимилирането и интегрирането на поделението за корпоративни комуникации на Nortel, купено през 2009 г. за $900 млн., от което се очаква да върне многократно вложените инвестиции през следващата пролет. В същото време тя трябва да се справя със същите бюджетни „икономии", с които се борят и останалите доставчици, въпреки че Cisco изненадващо регистрира сериозно повишаване на приходите.
Главният изпълнителен директор на Avaya каза, че следващите 6 до 9 месеца са критични, тъй като се опитва да интегрира доскорошното корпоративно поделение на Nortel, включително мрежовата инфраструктура и бизнес телефонията. Покупката бе финализирана през декември 2009 г., така че компанията приключва едва второ пълно тримесечие след придобиването. „При повечето оперативни неща през първото тримесечие се сблъскахме с нормалните проблеми при доставките и логистиката. През второто тримесечие нещата изглеждат много по-добре, но лакмусовият тест е пред нас", заяви за Networkworld Кевин Кенеди, CEO на Avaya.
Този тест се отнася до това, дали компанията ще успее да „привлече" значителните дългосрочни договорености на Nortel с клиентите на телефонните централи и контактните центрове, като ги накара да мигрират към Avaya UC. „В сърцето на това предизвикателство е да убеди клиентите на Nortel да купят Avaya Aura, флагманският комуникационен сървър на компанията. С помощта на Aura потребителите могат да навлязат в IP телефонията, свързвайки в едно коренно различни VoIP системи и, което е най-важно за Avaya, поставя основните за внедряване на обединени комуникации (UC).

"Силни сме в телекомуникационния бизнес, имаме най-добрия продукт за контакт центрове, а за гласова инфраструктура държим първо място на корпоративния пазар с 25% дял, заедно с придобитото през миналата година портфолио от корпоративни решения на Nortel", заяви Стефан Ноймайер, ръководител на каналите за разпространение на Avaya за Близкия изток, страните от бившия Съветски съюз и региона на Централна и Източна Европа, при обявяването на Солитрон за дистрибутор на компанията в България. Той добави, че Avaya е една от трите глобални компании с най-завършена стратегия по отношение на конвергентните решения за глас и данни.
Кенеди каза, че Aura може да поддържа веднага SIP трънкинг и да свали разходите на корпорациите, а с течение на времето да подобри продуктивността. Той признава, че привличането на „комуникационните клиенти" на Nortel към Avaya, е ключово, особено ако имат планове за преминаване към обединени комуникации. Компанията се опитва да ги привлече с многобройни обяви за нови продукти, подобрения на продукти и интеграция с решения на Nortel. „Именно през този период трябва да изкараме на пазара много иновации. Въпросът е дали нашите потребители ще бъдат впечатлени от тях така, като и ние", допълва той.
Залозите са големи, тъй като само 17% от клиентите на Avaya се припокриват с тези на Nortel, а за останалите конкурентите готвят примамливи оферти. „Тези потребители са лоялна база, смята Зеус Керавала, анализатор от Yankee Group. - Те обаче са лоялни към Nortel, не към Avaya." В исторически план преди навлизането на Cisco на VoIP пазара, малко потребители на телефонни решения се местеха от един доставчик към друг, добавя той. Неотдавнашната суматоха около банкрута на Nortel и покупката на нейния телефонен бизнес от Avaya „вкара в играта" потребителите на Nortel.
Изненадващ е фактът, че покупката на Nortel от Avaya не „изстреля" Avaya на върха в сегмента на IP телефонията, както очакваха някои анализатори. Nortel и Avaya стояха стабилно сред първите 5 с почти еднакви пазарни дялове, което караше хората да смятат, че комбинацията от двете компании ще доведе до огромно превъзходство на Avaya, каза Матеус Маховински, анализатор в Infonetics. „Очаквахме те да водят пред всички останали", каза той.
Но след поглъщането на бизнеса на Nortel, той продължи да спада, а и поръчките намаляха заради рецесията, казва Маховински. „Доставчиците се опитват да „примамят" повече клиенти чрез намаляване на цените, което допълнително подяде приходите, добавя той. Като цяло продажбите на IP телефония се сринаха с 20% до 30%, но при Nortel този спад бе 50%. Междувременно Cisco се доказа като „жилав" конкурент с изключително силни резултати за първото тримесечие и доближавайки се все по-близо до Avaya."
„Тези потребители на Nortel за готови да бъдат „уловени" сега, казва Керавала. Ако Avaya успее да надгради техните системи, ще ги задържи за много дълго време."
Кенеди казва, че неговата компания представлява „остров на стабилността" за потребителите на Nortel, които са били „травматизирани" от банкрута на Nortel и са чакали с месеци да разберат дали продуктите, които са инсталирани, ще бъдат поддържани, или ще трябва сами да ги надграждат с напредъка на технологиите. Покупката на тези активи от Avaya им осигурява финансово стабилен партньор, обещана поддръжка на продуктите и ясен път за миграция към нови възможности и продукти, които не налагат изхвърляне на купеното оборудване и започване на всичко отначало, допълва шефът на Avaya.
Въпреки че тези надграждания започват от гласовите системи, истинската цел е те да се обновят с времето до UC система, която съчетава всички форми комуникации в реално време като глас, видео, SMS, моментални съобщение и др.
Тези функции са достъпни според Avaya в нейните контактни центрове, подобрявайки продуктивността на агентите. Платформата на Avaya например позволява на всеки агент да управлява гласово обаждане заедно с още 5 други комуникационни средства или чрез многозадачна работа с няколко потребителя, или чрез включване на няколко различни специалиста в една потребителска сесия, когато се налага решаване на по-сложен казус.

Платформата на Avaya например позволява на всеки агент да управлява гласово обаждане заедно с още 5 други комуникационни средства


„Този тип иновация е създадена в Avaya Labs, развойният отдел на компанията, в което работят над 800 инженери и което действа като „стартираща фирма, която иска да бъде придобита от Avaya", казва Брет Шокли, вицепрезидентът, който ръководи лабораторията. Той иска да „сграбчи" най-интересната софтуерна технология, върху която работи лабораторията, и да я въведе възможно най-бързо в нови продукти, където да покаже потенциала си.

Network World, САЩ





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X