Ит Лидери

HP-Palm се изправя пред трудна битка в Европа

Владимир Владков

Обединението на Hewlett-Packard и Palm ще трябва да измине доста дълъг път, преди да може да се конкурира успешно с компании като Nokia, Apple, Research In Motion (RIM) и HTC на европейския пазар, твърдят анализатори.

Недостатъчно доброто познаване на марката Palm в Европа ще бъде едно от големите предизвикателства, твърди Роберта Коза, главен анализатор в Gartner Research. Това е резултат от решението на Palm да похарчи повечето от своите ограничени ресурси в САЩ, като производителят е почти непознат извън технологичните кръгове, обяснява Бен Ууд, анализатор от CCS Insight.

Придобиването от HP може да бъде оценено само като положително, но по отношение на Европа стартовата позиция е доста слаба, добавя Ууд.

Делът на Palm на пазара на смартфони в Западна Европа е едва 0,2% за последните 3 месеца на 2009 г., докато в САЩ той е 4,3%, твърдят от Gartner. В Западна Европа Nokia, Apple и RIM са трите най-големи доставчици на смартфони през четвъртото тримесечие, сочат още данните на Gartner.

Подкрепата от страна на операторите ще бъде важна за възраждането на марката в Европа. На Стария континент Telefonica-O2 е един от най-големите поддръжници - операторът продава оригиналния Palm Pre и ще продава Pre Plus и Pixi Plus в няколко страни, като телекомът изрази одобрени за предложената сделка. По-силен Palm ще бъде добре дошъл за смартфон пазара, като ще даде тласък на WebOS по отношение на инвестициите и проникването в други продукти.

За да може да се състезаваш успешно на сегашния смартфон пазар обаче, трябва да имаш екосистема от приложения и съдържание, които вървят с продуктите, обяснява Коза, която не е убедена, че Palm, дори с помощта на HP, ще успее да изгради екосистема, която да е конкурентоспособна на големите играчи.

HP-Palm ще има по-добър шанс, ако се конкурира на зараждащия се пазар на плоски компютри/таблети, който все още не е оформен и разпределен като сегмента на смартфоните, допълва Коза.

Все пак решението на HP да прави нещо различно от това да иде в лагера на Android по подобие на архиконкурента Dell, е „куражлийски ход", твърди Ууд. „Ако иска да похарчи една купчина пари за изграждането на силен смартфон бранд, то HP има арсенал да го направи, казва той.

IDG News Service, Стокхолм





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X