Ит Лидери

IDC очаква успех на PC устройствата със специфичен форм-фактор

Computer World

На пазара на персонални компютри се очаква пик в популярността на устройствата със специфичен форм-фактор, твърди проучване на IDC.
Според прогнози на експертите, потребителите и клиентите от бизнеса имат желание за опитат новите, относително евтини типове РС, в това число таблети, преносими компютри с ултра тънки корпуси и моноблокови настолни решения. Производителите на оборудване и разработчиците на софтуер трябва да се преориентират към пускането на продукти със съответните нови форм-фактори.

Специалистите от IDC отбелязват десет основни пункта, на които отрасъла трябва да обърне особено внимание тази година:

 

1. Обемът на продажбите на ултра тънки ноутбуци няма да превиши 5% от общия обем преносими компютри. За потребителите все още не изглежда привлекателно съотношението цена/качество при този тип устройства.

 

2. Нетбуците ще губят популярност, ръстът на техните продажби се забавя и скоро време той ще спре. Отсъствието на разнообразни модели и падането на цените на преносимите PC ще води до незначително двуцифрено нарастване на годишните продажби на нетбуци, което ще бъде по-малко в сравнение с дела на лаптопите.

 

3. Съществено забавяне на средните производствени цените. Укрепването на ръста на продажбите на компютрите ще накара производителите да се отказват от агресивното привличане на купувачи, борсови цени: подобен модел работи в кризисно време.

4. Доставките на преносими компютри с вградени WiMAX модули ще надминат тези устройства с интегрирани 3D адаптери. Това ще се случи независимо от факта, че числото на хората ползващи 3G мобилните мрежи превишава абонатната маса на WiMAX ползвателите.

 

5. Ще продължава да расте интересът съм настолните компютри от типа "всичко в едно" (All-in-One). Пазарният дял на моноблоковите PC ще се удвои и ще достигне около 10% от общия обем на настолни компютри.

 

6. Преносимите компютри ще надминат 60 процента от общите продажби на компютри. Този показател би бил по-голям, ако потребителите от развиващите се пазари не оценяваха по достойнство ключови преимущества на настолните решения.

 

7. Приблизително 10% от новите разпределени корпоративни настолни клиенти ще се окажат виртуални. Очакваното възстановяване на пазара ще доведе до растящо число на експерименталните внедрени нови изчислително модели, в това число виртуализацията на настолни клиентски машини.

8. Без адекватен избор на съответния софтуер обемът на доставките на преносими и настолни компютри със сензорен екран няма да получи значително повишение. От своя страна разработчиците не готвят масирано производство на сензорни приложения без задължителното изобилие на достъпни компютри на сензорния пазар.

 

9. Предстоящите продажби на таблета iPad на Apple, няма да увеличат продажбите на Windows-базирани таблет компютри. Въпреки че iPad устройствата могат да се увенчаят с успех, техните продажби няма да се смятат в преброяването на IDC за таблет компютри, докато те не започнат да функционират с цялостна операционна система. Предстоящите таблет продукти от традиционния PC пазар, като HP и Lenovo, вероятно ще предизвикат интерес, но не и високи нива на продажба.

 

10. DVD ще продължи да бъде преобладаващо сред оптическите модули в настолните и преносимите компютри. Този тип оптични устройства все още удовлетворяват пазара по цена и капацитет, независимо от настъплението на Blu-ray технологията.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X