Ит Лидери

Нова вълна на ERP Test Drive за Microsoft Dynamics NAV предлага LLP Bulgaria

Computer World

Съживяване на бизнес атмосферата през второто тримесечие, европейски средства и програми, фокус върху инвестиции в бизнес решения, по-информирани клиенти, желание за повече гъвкавост, интерес към продуктивност, никаква криза и дори ръст на сцената на бизнес софтуера през последната четвърт на 2010 г. - така Божидар Крапчев, управляващ съдружник в LLP Bulgaria описа прогнозата на компанията за тази година на провелия се на 26 януари ERP Test Drive за журналисти в офиса на фирмата.

Днешното събитие е прелюдия към вълна от тествания на ERP решението Microsoft Dynamics NAV, която се предвижда да продължи до края на тази година. Компанията вече има опит с една успешна такава кампания - първият безплатен ERP Test Drive в края на 2009 г., чрез който се предостави тричасово безплатно изпробване на Microsoft Dynamics NAV, Microsoft Dynamics AX и Microsoft Dynamics CRM. Тестването се е провеждало в малки групи от по десет души в рамките на 3 часа и досега са проведени над 10-11 тествания, като всички са били препълнени, дори са връщали хора. Инициативата е била много успешна и между 30 и 40 на сто от участниците в нея са показали реален интерес към софтуера и са продължили разговорите си с компанията.

Онези, за които съкращението все още крие тайни, ще могат да се запознаят детайлно с възможностите и принципите на функциониране на ERP системите на 18 март. Предвиждат се и други Special Test Drives, информация за които ще бъде публикувана на насочения към кампанията уебсайт www.dynamics.bg.

Освен това сезон 2010 започва и със семинар, посветен на друга актуална тема - Business Intelligence, който ще се проведе на 24 февруари. Тогава консултантите от компанията ще представят различни инструменти за анализ, планиране и бюджетиране, благодарение на които всяка организация може да извлича реална бизнес полза от наличната дори в различни софтуерни системи информация.


Какво се случи през 2009 г.?

Според ръководството на LLP Bulgaria, през 2009 г. спадът на пазара на бизнес софтуер като цяло е бил около 15% в страната, но пък се е наблюдавал ръст при решенията за бизнес анализи и CRM системите. Оправдало се е очакването през годината да се сключат по-малък брой сделки. Това е оказало най-силен удар върху малките играчи в бранша - онези, които разполагат с няколко консултанти и с привлечени не повече от два до три клиенти. Утвърдените внедрители са успели да запазят позициите си до голяма степен благодарение на своите съществуващи клиенти. На тях ИТ консултантите са предложили по-добро обслужване и допълващи основния продукт софтуерни решения. В LLP Bulgaria са били свидетели на рязко оттегляне на представители на малкия бизнес с неясна или краткосрочна визия за развитие и нерядко без млади мениджъри. Приходите на фирмата са спаднали незначително за изтеклата година, но пък печалбата е нараснала много, а също така са били привлечени няколко по-големи нови клиенти.

Доволен съм, че успяхме да запазим нашия екип от консултанти и активно да инвестираме в тяхното развитие, заяви Божидар Крапчев. - Реализираме няколко ключови за LLP Bulgaria сделки. От една страна това ни позволи допълнително да затвърдим компетенциите си във внедряването на допълнителни решения - CRM, BI, PM. Противно на пазарната логика, че по време на криза ще се инвестира по-малко в ERP, ние реализирахме няколко нови внедрявания на Microsoft Dynamics AX в различни индустрии - производство, дистрибуция, търговия на дребно, управление на проекти. По този начин затвърдихме позицията си на пазарен лидер и практически останахме без конкуренция в предлагането на Microsoft Dynamics AХ."

За Microsoft изминалото полугодие е успешно спрямо поставените бизнес цели, като компанията е запазила общите си приходи и е увеличила пазарния си дял у нас. Според IDC, ако се вземе предвид съотношението клиенти/приходи, през 2008 г. на първо място в България застава SAP с дял от 34.5%, следвана от Microsoft с 16,2%, Oracle с 8,5% и Infor с 3,4%. Останалите малки играчи съставляват 37,5% от пазара. За 2009 г. от Microsoft очакват да са запазили дяла си общо взето на това ниво, но дяловете на другите да са се свили.

През миналата година клиентите на Microsoft България са се увеличили на 240 от 200 година по-рано, а партньорите на 27 от 23, като компанията е запазила водещото си място по брой на клиентите, според Иво Дрешков, мениджър Партньори „Решения за управление на бизнеса ".

От IDC очакват целият пазар за софтуерни приложения за управление на бизнеса (ERP) за 2009 г. трябва да се е задържал близо до нивата от предходната година, или малко над $18 млн.

Въпреки засилващия се интерес към CRM продуктите от LLP Bulgaria и от Microsoft България смятат, че реално пазар на този тип решения у нас все още не е изграден. Това според двете компании предстои да се случи и затова ще насочат усилията си в тази насока. Пример за това е и текущата кампания Click-try-buy на Microsoft България, при която всички желаещи могат да тестват безплатно Microsoft Dynamics CRM за 30 дни, и то с помощта на сертифицираните CRM партньори на компанията Intelligent Systems, LLP Bulgaria, Pias Credere, Technologica и Paraflow.

Необходимостта от BI софтуер е създадена от натиска на кризата за по-бързи и гъвкави решения за бизнес анализи, каквито обикновено традиционните ERP системи не могат да предложат, каза Божидар Крапчев. Веднага след кризата ще е нужна добра ИТ база за летящ старт и бързо и устойчиво развитие, което създава и настоящата нужда от инвестиране в бизнес софтуер.

Въпреки че съживяване на пазара се очаква,

предстоящата година няма да е лесна за ERP консултантите в България. Ще продължи силната конкуренция за всеки нов клиент и отново цената ще се оказва решаващ фактор за спечелването на даден проект. Това ще оказва още по-силен натиск върху компаниите в бранша, някои от които работят на ръба на оцеляването. Въпреки това опитът, силният екип и експертното познаване на бизнеса на клиента ще са сред ключовите фактори за спечелването му.

2010-та ще е годината, в която LLP Bulgaria отбелязва 10 години присъствие на местния пазар, заяви Крапчев. - Досега в центъра на нашия интерес беше корпоративният сектор. Вече пораснахме достатъчно, за да се целим още по-високо - още по-често ще виждате името ни сред участниците на големи публични търгове. Ще предложим както добър опит, така и подходящи софтуерни решения в областта на ютилитис, управлението на (инфраструктурни) проекти, производството, обслужването на гражданите. Със сигурност ще продължим да развиваме успешния за нас проект ERP Test Drive и като цяло сме оптимисти за развитието на пазара. Целта ни е през 2010 г. да постигнем поне 10% ръст спрямо 2009 г."

Microsoft ще продължи да задълбочава специализацията на своите партньори по индустрии през 2010 г. На местно ниво софтуерният гигант ще участва по-активно в големи търгове и ще има във фокуса си различни проекти от публичния сектор, където може да предложи ефективни комплексни решения за управление. „От продуктова гледна точка ще наблегнем на Dynamics CRM, тъй като смятаме, че това решение има огромен потенциал в България", подчерта Иво Дрешков.

Стратегическият фокус на компанията за тази година включва по-голям пазарен дял при ERP продуктите в публичния сектор, ютилити сектора, производството, дистрибуцията и др. Други също толкова важни цели са броят на новите ERP/CRM потребители да расте по-бързо при Microsoft България, отколкото при конкуренцията, да се отдаде по-голям приоритет на нарастването на пазарния дял, отколкото на приходите и да се идентифицират и реализират нови възможности при съществуващите клиенти.

Компанията вижда значителен пазарен потенциал при позиционирането на CRM/xRM решения в публичния и финансовия сектор, както и при предоставянето чрез SaaS/S+S на гъвкави възможности клиентите да плащат според потреблението си и да избират къде да е инсталирана системата им на базата на месечна абонаментна такса.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X