Ит Лидери

До 30% спад очакват ИТ компаниите, работещи с крайни клиенти, през 2009 г.

Computer World

ИТ компаниите, работещи с крайни клиенти, очакват в бизнеса им през 2009 година да има спад между 10 % и 30 %. Подобни негативни цифри ще се отчетат у нас за първи път от 11 години насам. Това показват резултатите от XV поредно годишно Национално проучване на Между-фирменият ИТ пазар в страната - IT Survey Bulgaria ‘2009, проведено от агенцията за бизнес изследвания и анализи CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.
Единствено в сегмента на компютърните услуги ИТ компаниите очакват ръст през тази и следващата година. Продажбите на софтуер и на консумативи има спад.

Според изследването, докато през 2004 година едва 21% от между-фирменият ИТ бизнес се е състоял в мрежата, пет години по-късно този процент ще достигне 70%.
ИТ професионалистите в България номинират общо 40 ИТ марки, които се ползват с тяхното най-голямо доверие. Най-много гласове събират HP, Intel, ASUSTek, Toshiba и Xerox. В първите 10 марки тази година се нареждат ACER и Philips.

Сред петте от общо номинирани 18 български ИТ дистрибуторски компании, които се ползват с най-голямо доверие сред ИТ професионалистите се нареждат (по азбучен ред): Асбис България, Мост Компютри, Поликомп, Солитрон и Техно Про.

В изследването като цяло се наблюдава спад на одобрението към вносителите на ИТ. Най-сериозната причина е, че самите дистрибуторски компании са притиснати с намаляващи кредитни линии, завишени изисквания за постигане на продажби и за разплащане на ордерите в съкратени срокове от страна на производителите. Освен това проблемни се оказват високите лихви по кредитите, които ползват фирмите, увеличаващата се конкуренция по между им в условията на падащ пазар. Вследствие от това налице е нисък или нулев марж, а дори и продажби под стойността на продукта.

На базата на проучването, ИТ компаниите препоръчват на дистрибуторите и производителите рекламата към тях да е в Интернет, ИТ списания, каталози и ИТ вестници. Тези 4 направления от общо 12 събират 84% от предпочитанията.
В проучването са изследвани пазарните сегменти на компютри, софтуер, периферия, компоненти, консумативи, мрежи и мултимедия. Допълнително са проучени пазара на реклама и планирането на маркетинг бюджетите, удовлетворението на дилърите от пазарното поведение на дистрибуторите на ИТ хардуер и софтуер в България и оценка на дилърите за техния собствен бизнес.

26 вида хардуер, 187 световни и български ИТ марки и 45 компании - дистрибутори на ИТ продукти са изследвани и номинирани в изследването. В проучването са взели участие дилърски фирми от 22-града в България с 64 млн.евро сумарни продажби, които имат общо 872 служители. Управители или собственици на анкетираните фирми са 80% от попълнилите въпросника.

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X