Ит Лидери

ИТ не предоставят максималните ползи за бизнеса

Computer World

Едва един от всеки осем мениджъри, които взимат ИТ решения, за разлика от мнозинството на скептиците от 88% от запитаните, вярва, че получава максималната бизнес стойност от инвестициите си в информационни технологии. Това сочат данните от съвместно проучване, проведено от списание “Information Age” и KPMG в края на 2008 г. сред 124 главни информационни ръководители (CIO) и генерални мениджъри на големи компании. Анкетираните са основно от Великобритания и Германия. Изследването разглежда как организациите планират и измерват ИТ разходите, и възприетите ползи, произтичащи от техните инвестиции. Резултатите оповести Никола Няголов, старши мениджър “ИТ консултантски услуги” в KPMG, по време на 6-та национална конференция ИКТ за енергетиката, ютилитис и инфраструктурата “Зелени технологии и управление на енергийния и ютилити сектор при кризи”, която се проведе на 20 май в София. Сред специалните гости на тазгодишното събитие бяха Н. Пр. Мартин Клепетко, посланик на Чехия в България, Люлин Радулов, директор на Черноморски регионален енергиен център, Красимира Близнакова от Щаткрафт Саут Ийст Юръп, и др. Свои специализирани решения, идеи и проекти в сферата на информационните и комуникационни технологии за енергийния, комуналния и инфраструктурен сектор представиха BMG/Autodesk, БТК, KPMG, както и Bankservice, IBM, Intracom, Microsoft България, LLP, SIV.BG и др.

Никола Няголов, старши мениджър “ИТ консултантски услуги” в KPMG



Резултатите са притеснителни и показват, че повечето организации все още не са стигнали до идеята за инвестиции в ИТ. Анкетираните твърдят също, че половината (49%) от ИТ проектите се провалят или по отношение спазване на сроковете, или по критерия достатъчност на заложения бюджет, което поражда реални опасения относно начина на приоритизиране на ИТ харчовете и доколко ефективно се изпълняват проектите. Мнозинството от 52 на сто от мениджърите-респонденти прекарват по-голямата част от времето си в дейности, свързани с ИТ оперативни задачи. Така на CIO-тата и ИТ ръководителите им остава твърде недостатъчно време, за да се фокусират върху жизненоважни за организациите си стратегически въпроси. Около един на всеки 7 анкетирани твърди, че всъщност инвестира цялото си време в “гасене на пожари”, когато се окаже, че нещо не работи както трябва в съответния отдел. 81% от малкото, които използват целенасочено планиране и стратегия, т.е. знаят къде се намират и къде искат да отидат, твърдят, че това, което те правят в момента, изпълнява предназначението си. Това означава, че получените от тези мениджъри данни като обратна връзка от бизнеса, а бизнеса от своя страна – от своите клиенти, са положителни. В този случай бизнесът и клиентите казват, че ИТ като една от най-важните структури във всяка компания изпълнява дейностите, които трябва да извършва, уточни Няголов.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X