Ит Лидери

Германците правят първа комерсиална „ЖП“ линия на магнитна възглавница

Computer World

maglev

Провинцията Бавария ще има честта да изгради високоскоростната „железопътна“ линия от центъра на Мюнхен до летището край града, разписвайки се като пионер на Европа в изграждането на комерсиални влакове на магнитна възглавница.

Магнитно-левитационните влакове използват електромагнити, които им позволяват буквално да се носят във въздуха - над релсите си. Това позволява да се развият значително по-високи скорости в сравнение с традиционните железопътни линии, поради липсата на триещи се части.

Проектът е на стойност 1,85 милиарда евро. Досега той не беше възможен поради финансови ограничения, но баварската управа обяви, че вече е подписала споразумение с железопътния оператор „Дойче бан“ и индустриалния консорциум Трансрапид, който включва разработчиците на влака - Siemens и ThyssenKrupp.

Магнитно-левиационните влакове, чиято върхова скорост е повече от 500km/h, се разглеждат като своеобразен символ на немския технологичен прогрес. Все пак инициативаите за въвеждане на такива влакове срещат и своите перипетии. През септември 2006 влак на магнитна възглавница се сблъска с паркирана мотриса за поддръжка при тестове в Северна Германия, при което загинаха 23 души.

 

 

 

 

 

 

magnets

Магнитно-левитационната технология позволява различни обекти да „увисват“ във въздуха посредством комбинация от магнитно привличане и отблъскване. Приложена в транспорта, технологият позволява по-високи скорости и по-тихи влакове.

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X