Социални Мрежи

Да потърсиш любовта в онлайн пространството

Владимир Владков

Все повече хора търсят (а някои дори откриват) своя партньор с помощта на приложения и платформи за запознанства. Според проучването Digital Market Outlook на Statista, онлайн услугите за запознанства ще достигнат 370 милиона активни потребители по целия свят към края на 2021 г. Този сегмент ще генерира приходи в размер на около $3.2 милиарда чрез платени абонаменти и безплатни профили.
САЩ са страната, в която най-голяма част от населението използва онлайн услуги за запознанства (около 49 милиона човека), което означава, че нивото на проникване на тези услуги е 14.72 на сто. Това е и страната, в която сегментът генерира най-големи приходи - очакваният обем на пазара за цялата 2021 г. е над $674 милиона.

САЩ са явен пазарен лидер, но онлайн запознанствата са доста популярни и в европейските страни като Испания (12.83% проникване сред населението) и Франция (10.18 процента). В огромни по население страни като Индия и Китай степента на използване е по-ниска (съответно 2.74 на сто и 5.63 на сто), но именно заради големият брой на жителите приходите от тези услуги далеч надхвърлят генерираните в европейските страни, добавят от Statista.
Infographic: Looking for Love Online | Statista You will find more infographics at Statista

Независимо дали се използва като инструмент за намиране на сродна душа или като портал към случайни връзки, онлайн запознанствата се превърнаха в един от най-популярните пътища за необвързаните в САЩ. През последното десетилетие търсенето на услуги за запознанства в интернет се увеличи значително заради натоварения работен график и разпространението на смартфоните. През 2019 г. приходите от онлайн запознанства в САЩ възлизат на $912 милиона и тъй като платформите за "сватосване" стават все по-приети в обществото, се очаква индустрията за онлайн запознанства да надхвърли границата от милиард през 2021 г.

Колко хора използват приложения за запознанства?
През 2020 г. над 32 милиона американци са използвали онлайн услуги за запознанства. Според последните прогнози броят на плащащите потребители в САЩ представлява една трета от всички потребители на онлайн запознанства в страната.

Популярните платформи за онлайн запознанства
През 2019 г. Tinder е било най-популярното приложение за запознанства в САЩ с над 7,86 милиона потребители. Благодарение на глобалната си наличност, специфичния си фокус върху потребителите със смартфони и бизнес модела "freemium", годишните приходи на Tinder отчитат трицифрени темпове на растеж в продължение на няколко години. Мобилното приложение е собственост на Match Group Inc., американска интернет компания, която управлява портфолио от уебсайтове за запознанства, включително Match.com, OkCupid и PlentyOfFish. Към 2020 г. Match Group може да се похвали с над 10 милиона платени абонати по целия свят и тъй като карантината продължава да оказва влияние върху поведението при онлайн запознанства насред пандемията от коронавируса (COVID-19), тези приходи само ще растат през следващите месеци, добавят от Statista. Как ще изглежда бъдещето на компанията след неотдавнашното отделяне от холдинга IAC (InterActiveCorp) предстои да видим. Във всеки случай потенциалът за продуктови иновации изглежда безкраен, както показаха въвеждането на Tinder Passport или стартирането на Bumble.

Има обаче и рискове при онлайн запознанствата
Проведено през октомври 2019 г. проучване относно негативни емоции от срещи в платформи за онлайн запознанства, 46 процента от жените потребители на онлайн запознанства в САЩ са заявили, че са получили явно сексуално съобщение или изображение, което не са искали. Същевременно само 26 процента от анкетираните мъже са заявили същото.
Statistic: Negative behaviors encountered on online dating sites or apps according to users in the United States as of October 2019, by gender | Statista
Find more statistics at Statista

Освен това 48% от жените са се оплакали, че онлайн потребители са продължили да се опитват да се свържат с тях, въпреки че изявеното от жените нежеланието за контакт. При мъжете делът е само 27%. Други неприятни изживявания са свързани с обидни думи, като 33% от жените са потвърдили такова поведение, докато процентът ма мъжете, обиждани от потенциалните партньорки е 22%. Не на последно място част от онлайн потребителите са се сблъскали и със заплахи за физически увреждания, като отново при жените делът е по-голям от този при мъжете (съответно 11% и 6%).

Снимка на TréVoy Kelly от Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X