Бизнес

Covid-19 стимулира покупките на носима електроника

Владимир Владков

Потребителите ще похарчат значително повече за носими устройства през тази година, отколкото през миналата, като пандемията Covid-19 се оказва силен стимул на пазара, според новите данни на Gartner.

Сумите, похарчени по целия свят от крайните потребители за носими устройства като интелигентни часовници и слушалки, ще достигнат $81,5 милиарда през 2021 г., което е с 18,1% повече на годишна база, посочва анализаторската компания, установявайки сериозен ръст на отдалечената работа и повишен интерес към проследяването на здравните параметри в резултат на пандемията, която се оказа голям катализатор за покупката.

Covid-19 стимулира покупките на носима електроника

Всъщност данните на Gartner показват, че похарчените суми за разходите за устройства, носени на ухото, са се удвоили повече от два пъти през миналата година до $32,7 милиарда, главно заради дистанционната работа - която става все по-наложителна. Служителите са надградили своите слушалки за видео разговори, но има и потребители, които си купуват слушалки, за да ги използват със смартфони. Очаква се разходите за слушалки да продължат да растат, макар и с по-ниски темпове, като през тази година те ще достигнат $39,2 милиарда долара, или ръст от "само" 20%.

Смарт часовници също се купуват
Втората най-голяма категория носима електроника са смарт часовниците, чиито продажби също са нараснали сериозно със 17.6% през миналата година, а през тази се очаква растеж от 18.7%.

Въпреки че не е доказано, че пандемията предизвиква по-голям интерес към следенето на здравословните показатели и фитнес заниманията, ключово приложение за смарт часовника, може да се предположи, че някои хора не се интересуват толкова от самите данни, колкото от това да проследяват тези показатели в резултат на това, че няма какво да правят по време дългите периоди на заключване по домовете.

Залез при гривните
Похарчените за смарт гривни средства намаляват, тъй като потребителите вероятно избират по-усъвършенствани устройства, като този пазар спадна под 5 милиарда евро през миналата година и се очаква да спадне още през следващите две години.

Предвижда се ръст във всички останали категории носими устройства, а Gartner подчертава по-специално интелигентните лепенки, нова категория в тази прогноза. Интелигентните лепенки се залепват по кожата и се използват за наблюдение на здравословните показатели.

"Интелигентните лепенки съществуват от известно време, но възприемането им от потребителите бе бавно заради стриктното спазване на нормативните изисквания и съпротивата както от страна на потребителите, така и от медицинския персонал да приемат автоматизирано администриране на лекарства, каза Ранджит Атвал, старши директор проучвания в Gartner. - Преминаването към електронно здравеопазване, особено по време на Covid-19, ще промени възприятията на потребителите за предоставяне на автоматизирано здраве и ще увеличи търсенето на интелигентни лепенки", прогнозира той.

Интелигентните лепенки ще се възползват от модерната тенденция за миниатюризация, която прави повечето носими устройства незабележими за случайния наблюдател и дори за самите потребители.

"Продължаващият напредък в областта миниатюризацията и интеграцията ще даде възможност за нови сценарии за използване, от които ще се възползват неща като интелигентни облекла, отпечатана носима електроника, поглъщани и интелигентни пластири, каза Атвал. - Тези дискретни и почти невидими носими устройства ще бъдат особено подходящи и възприети от традиционно гледащи с недоверие крайни потребители, като пациенти в напреднала възраст, които се нуждаят от медицински приложения, но не искат да обръщат внимание на устройството или на тяхното заболяване." Gartner прогнозира, че до 2024 г. възможностите за миниатюризация ще се развият до такава степен, че 10% от носимите електроники ще станат ненатрапчиви за потребителя.

Снимка на Dariusz Sankowski от Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X