Интернет

COVID-19 сви чистите приходи на Uber с 50% за Q2 2020

Владимир Владков

COVID-19 наруши ритъма в много индустрии, които процъфтяваха преди да настъпят трудните дни на 2020 г. Една от най-големите световни марки, която несъмнено беше силно засегната от пандемията, беше Uber. Според данните, представени от Stock Apps, тримесечните нетни приходи на приложението за споделени пътувания са намалели с почти 50% през второто тримесечие на 2020 г.

Uber процъфтява като компания от самото си създаване през 2009 г. Успехът й се простира извън бреговете на САЩ, с операции в над 60 държави и в над 900 столични области. Въпреки това блокирането на хората по домовете им ограничиха движението по целия свят в опит да се ограничат ефектите на пандемията, затова бе неизбежно приложението за споделени пътувания да бъде ударено директно. През второто тримесечие на 2020 г. нетните приходи на Uber са намалели $3.3 млрд. през първото тримесечие до $1.9 млрд. през второто тримесечие, което е 40% намаление. Данните за Q2 са с почти 50% по-малки от максималните приходи на компанията от $3,7 млрд. за Q4 2019.

Наскоро Uber разшири портфолиото си с други услуги като Uber Eats, но тя все още е известна предимно като приложение за споделени пътувания. Бъдещето изглеждаше светло за индустрията и Uber доминираше в това пространство, но пандемията COVID-19 направи бъдещето много несигурно. Веднага след като пандемията обхвана целия свят около март 2020 г., няколко ключови показателя за Uber започнаха да намаляват, допринасяйки за значителното намаляване на нетните приходи. Брутните резервации на Uber достигнаха максимум от малко над $18 млрд. през четвъртото тримесечие на 2019 г., но спаднаха с 43,6% през второто тримесечие на 2020 г. до малко над $10 млрд.

Осигуряването на мобилност е гръбнакът на бизнеса на Uber и когато затварянията по домовете по света ограничиха придвижванията, услугата на Uber вече не се счита за необходимост за повечето потребители. През четвъртото тримесечие на 2019 г. Uber е осигурила почти 2 милиарда пътувания по целия свят, които са спаднали с над 61% до едва 737 милиона пътувания през второто тримесечие на 2020 г. Месечните активни потребители на Uber също са намалели с над 50%, тъй като повечето хора са били принудени да работят от вкъщи и не са имали нужда от приложението.

Uber успя да се възстанови всичките си показатели през третото тримесечие на 2020, тъй като нещата започнаха да се подобряват, но данните все още не могат да се сравняват с нивата, достигнати през 2019 г., ясен ефект от пандемията на коронавируса. Нетните приходи за Q3 2020 от $2,8 млрд. все още са с повече от 20% по-ниски в сравнение със същия период на 2019 г.

Важно е да се отбележи, че в много страни има втора и трета вълна на коронавируса, така че възстановяването може да се окаже краткотрайно. При различните ситуации по света, особено в ключовите градски райони, където работи услугата на Uber, непосредственото бъдеще на компанията все още е пълно с несигурност.


Снимка на Foundry Co от Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X