Е-Търговия

Китай готви строги антимонополни правила за технологични гиганти

Александър Главчев

Нов закон в Китайската на народна република ще се бори с монополизацията на пазара от големи търговски и други интернет платформи и използваните от тях методи, които препятстващи лоялната конкуренция. Под определението интернет платформи, попадат например онлайн магазините Taobao и Tmall, принадлежащи на Alibaba Group, JD.com, платежните системи Alipay (Ant Group) и WeChat Pay (Tencent), както и евентуално услуги доставка на продукти като Meituan.

В проектозакона за предвидени правила за случаи, при които платформата действа по различен начин по отношение на различните потребители въз основа на тяхната платежоспособност, предпочитания и навици, както и в резултат от анализи на големи количества данни. Освен всичко друго се предвижда забрана на практика, при която платформите принуждават компании да не продават свои продукти на конкурентни сайтове. Подобни обвинения са отправяни към Alibaba.

До сега Китай избягваше строго регулиране на технологичната индустрия, споделя Си Уен, бивши президент на Yahoo China. Това помогна на местните компании да растат и да се конкурират с американските играчи. Сега обаче в ръководството на страната са взели решение, че е необходимо да се развиват вътрешните възможности за бизнес и затова правителството се опитва да въведе ред при големите търговски платформи.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X