Интернет

Covid-19 ускорява интегрирането на нови методи за онлайн разплащания

Мария Динкова

Сovid-19 ускорява интегрирането на нови методи за разплащане при онлайн пазаруването, показват резултатите от последното проучване на Paysafе - "Изгубени в транзакциите". То е проведено между 9 и 18 септември 2020 г. от Sapio Research и се фокусира върху това как пандемията трансформира дигиталния бизнес на малките и средни компании и методите на плащане. В него са се включили общо 1100 онлайн фирми, работещи в сферата на търговията на дребно, финансовите услуги и медиите, в България, САЩ, Великобритания, Канада, Италия, Австрия и Германия.

Според Росен Метев, вицепрезидент "Продажби" за района на EMEA, Skrill & NETELLER в Paysafe добавянето на нови методи за разплащане при онлайн пазаруването ще има все по-ключово значение за компаниите. Причините за това са различни и взаимосвързани, но той подчертава важността на две от тях. На първо място голяма част от организациите наблюдават увеличение на клиентите си с около 45% след началото на пандемията. Дали заради спазване на ограниченията за социална дистанция, или заради невъзможност за посещаване на физическите магазини все повече потребители се насочват към дигиталните канали.

Другата причина за нуждата от повече начини на плащане е навлизането на компаниите на нови пазари и техните специфики. Например във Великобритания потребителите предпочитат да плащат с кредитни карти, докато в Германия по-често избират банковите трансфери и дигиталните портфейли. Именно и затова всеки бизнес, който реши да разширява своята дейност, трябва да вземе под внимание какви са местните предпочитания по отношение на плащанията. Данните разкриват, че у нас най-често за онлайн пазаруване се използват дебитни карти (78%), кредитни карти (68%), дигитални портфейли (58%) и наложен платеж (43%).

Потребиелското поведение и отказаните транзакции
Вторият основен извод от проучването е свързан с потребителското поведение. "75% от бизнесите са забелязали промяна в поведението на своите клиенти при избора на платежен инструменти при финализиране на поръчките. 61% от бизнесите смятат, че това се дължи на Covid-19. В резултат на тези наблюдения 85% от тях възнамеряват да добавят нови начини за плащане. Основните причини, поради които клиентите са променили предпочитанията си в посока на други алтернативни начини на плащане са възможността от измами, по-добро потребителско изживяване и повече бързина при транзакциите. Сигурността е важна също така за компаниите и за повече от половината от тях (над 60%) това е приоритет номер едно", отбелязва Метев.

Освен това изследването насочва вниманието и върху проблема с отказаните и отложените транзакции. Тези предизвикателства за онлайн бизнеса продължават да се задълбочават особено на фона на Covid-19. Оказва се, че най-голямата причина за отказването от транзакция е ненамирането на предпочитан метод за плащане. Около половината от онлайн търговците у нас наблюдават голям брой отказани транзакции. Сред основните причини за това експертът посочва ниските лимити на картите, които клиентите използват онлайн; дългите процедури за верифициране на плащанията; както и други ограничения, които често се въвеждат от доставчиците на услуги с цел предотвратяване на измами.

"Решението в подобни ситуации са допълнителните начини за плащане, когато клиентът не успее да използва първоначално избрания метод, трябва да може да финализира покупката с друг начин за плащане. Затова балансът между броя предлагани опции трябва да е много добър, така че да се предотврати загубата на клиента", допълва Метев.

Усъвършенстване на плащанията
Четвъртият основен извод от изследването е, че повече компании вече са положили усилия да усъвършенстват приемането на плащания. По време на пандемията 42% от българския онлайн бизнес е започнал да приема плащания с карта при доставка, а 46% от местните малки и средни компании са интегрирали повече от един нов начин на разплащане онлайн. Съответно това е оказало осезаемо въздействие върху процента на продажбите, завършени с помощта на дигитални портфейли.

В доклада се посочват и няколко важни аспекта, които трябва да се вземат под внимание при добавянето на нов начин на плащане. На първо място това е гарантирането на надеждността - с други думи компаниите трябва да създадат стабилна среда, която да осигури непрекъснато поддържане на услугата и възможност за справяне с опити за измами. Добрият екип за обслужване на клиенти, малкият брой стъпки за извършване на транзакциите и подобреното потребителското изживяване също играят ключова роля при предоставянето на платежни услуги.

В заключение Метев подчертава, че начините на плащане не трябва да се разглеждат от фирмите само като разход или финансов елемент. По думите му те са средство за привличането и задържането на нови клиенти, а също така допринасят за успеха и на останалите фирмени инициативи.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X