Социални Мрежи

Nielsen: 99% от българските интернет потребители имат профил в социална мрежа

Александър Главчев

Почти всеки активен в интернет българин има профил в социалните мрежи. Най-популарната такава услуга за създаване на личен профил у нас е Facebook, следвана от YouTube и Instagram. Тези три сайта или приложения са също сред най-посещаваните и заемат водещи позиции сред социалните платформи. Българите са също доста активни по отношение на споделяне в социалните медии - най-споделяният вид материал са снимките. Това сочат резултатите от изследване, проведено от "Нилсен Адмосфер България" и Български национален панел. Проучването е базирано на извадка от 500 респондента на възраст 15 и повече години, представители на интернет населението в страната.

Едва 1% от българските интернет потребители нямат активен профил в нито една от многобройните социални мрежи. Facebook, YouTube и Instagram са трите най-често споменавани платформи сред респондентите по отношение на регистриран профил и редовна посещаемост. Това са социалните мрежи, които респондентите също считат за най-добри. Докато Facebook се посещава до голяма степен от всички социодемографски групи, YouTube има по-стабилна позиция сред мъжете, а Instagram е категорично посещаван повече от по-младите потребители от 15 до 34 годишна възраст. Сравнение между двата пола за съответните медии по отделно показва, че сред запитаните има повече жени привърженици на Facebook и повече мъже на YouTubе.

Източник: Нилсен Адмосфер България и Български Национален Панел, юни/юли 2020

Източник: Нилсен Адмосфер България и Български Национален Панел, юни/юли 2020


Анализаторите отчитат, че повече от половината респонденти, които редовно използват социалните мрежи споделят материали поне веднъж седмично, а останалите го правят по-рядко. Обикновено жените са по-активни в споделянето спрамо мъжете. Най-често споделеното съдържание е под формата на снимки - 66%, линкове или връзки към външни страници (напр. Статии, материали в интернет, интернет магазини и др.) - 53%, както и писмени публикации -46%. Предпочитанието към писмени публикации или постове се увеличава с покачване на възрастта - това е най-видимо сред респондентите на възраст 55+. Видеата и историите (или всякакво съдържание, което автоматично изчезва след 24 часа) заемат четвърта и пета позиция сред най-често споделяните видове материали.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X