Е-Търговия

CloudCart: Covid-19 намали значително дяла на наложените плащания

Александър Главчев

Един от основните ефекти на кризата с коронавируса за онлайн търговията е значителният спад на плащането за покупки в брой при тяхната доставка. Това обяви Евгени Йорданов (на снимката), дигитален директор и съсобственик на българо-американската компания CloudCart, предлагаща платформа за онлайн магазини чрез модела софтуер като услуга, по време на организирано от нея медийно събитие.

По думите му т.нар. наложен платеж е бил предпочитаният начин за разплащане при онлайн пръчки в България през последното десетилетие с дял от 85 на сто към края на 2019 г. По този показател страната ни е на първо място в Европейския съюз. Междудвременно пазарният дял на плащанията с карти в края на миналата година е бил под 5%, а при останалите около 10% от общия онлайн оборот клиентите са се възползвали от възможностите за пазаруване на кредит.

След Covid-19 от CloudCart, в ролята си на агрегатор на поръчки, отчитат промяна в описания модел. В някои случаи дялът на наложения платеж е спаднал до под 50%, като по-голямата част от клиентите са се преориентирали към плащане с карти.


Е-търговията - спасение по време на криза

Преминаването към онлайн продажби има потенциала буквално да спаси български бизнеси в ситуации като тази от пролетта на настоящата година, уверен е Йорданов. По думите му обаче твърде малко фирми са запознати този модел на работа или живеят с погрешни представи за реализирането му. Според статистиката на CloudCart един потребител е електронен магазин харчи средно между 100 и 500 лв. годишно, като най-голямата част от стойностите на сумите на поръчките варират в същия диапазон.

Според Йорданов един от проблемите в тази насока е фрагменираността на пазара, като търговията се случва на най-различни места - от специализирани платформи, до социални мрежи и сайтове за обяви. Основната трудност в случая е, че индивидуалният търговец не оперира под собствена марка и се оказва принуден да следва чужди правила.

От CloudCart предлага именно това - софтуерна платформа, която е под контрола на търговеца, която е оборудвана с възможности за връзка със социални мрежи и други комуникационни канали, складови платформи, куриерски компании и т.н.


Основни проблеми

Три са основните болки на малките компании, свързани с онлайн търговията, считат от CloudCart. На първо място стои липсата на време и знания. В обичайния случай твърде малък екип от служители (а често дори един човек) трябва да се справи с огромен брой бизнес задачи, свързани с поръчките, маркетинга, поддръжката и т.н.

На второ място е високата цена на стартиране на онлайн магазин. По думите на Йорданов в обичайния случай първоначалната инвестиция е около 1000 евро. В нея влизат необходимият софтуер, домейнът, дизайнът на сайта, SSL оптимизацията му и т.н. За да подпомогнат клиентите си от CloudCart са разработили модулно предложение, чиято база е безплатна, а допълнителните функции се като SSL оптимизацията на пример се плащат допълнително.

Третата болка е свързана с маркетинга. Според компанията около 80 на сто от предприемачите в електронната търговия влизат в нея без предварителен опит. В резултат те се сблъскват с трудности при управлението на маркетинговите си кампании и рекламите.

"Затваряйки врати офлайн бизнесите трябва да отварят врати онлайн, заключи Евгени Йорданов. Целта ни е да сме решение за малкия и средния бизнес не само в България."




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X