Интернет

90% от организациите са отменили или забавили проекти за дигитално присъствие

Иван Гайдаров

Progress обяви резултатите от глобалното си проучване "Дигиталните преживявания: какво е състоянието на индустрията", според които последните 12 месеца 90% от участниците са отменили или забавили проекти, насочени към дигиталното присъствие на организациите си. Сред причините за това са липса на комуникация, ограничени ресурси и недостатъчна подкрепа от висшия мениджмънт.

Според резултатите компаниите виждат дигиталните "преживявания" като все по-важен приоритет и ключ към успеха. Реализирането им обаче изисква по-интегриран подход, обхващащ всички участници в процеса - разработка, ИТ и бизнес потребители.

"Живеем в нова бизнес реалност, обусловена от редица безпрецедентни глобални събития", коментира Лилия Месечкова, старши директор "Софтуерно инженерство" в Progress и част от лидерския екип на компанията в България, и добавя: "Никога досега дигиталната свързаност и комуникация между организациите и техните клиенти и партньори не е била толкова приоритетна. Колкото по-интуитивно и задържащо вниманието дигитално присъствие може да предложи една компания, толкова по-успешна ще е тя - сега и занапред."

48% от участниците посочват, че трябва да предприемат активни стъпки в областта на дигиталните "преживявания", докато 32% смятат, че имат 1-2 години време, преди техният бизнес да усети негативни последствия. В същото време 79% от организациите имат мандат да използват дигитални решения с цел постигане на по-високо конкурентно предимство.

93% пък са съгласни, че координацията на работата по дигиталните системи и разработката на приложения може да ускори дигиталната трансформация на бизнеса и да доведе до по-бързи резултати, а 77% посочват, че координацията и синхронизацията между ИТ и бизнеса е добра.

Топ приоритет за бизнеса са B2C "преживяванията" (72%), като тези, насочени към служителите и B2B/партньори стават все по-важни. Вследствие на това, към традиционните канали като десктоп и уеб се присъединяват служебни устройства (64%), мобилни приложения (58%) и портали 56%). Сред каналите, които е най-вероятно да бъдат добавени през следващите 12 месеца, са виртуална реалност (46%), разширена реалност (41%) и микроприложения (40%).

Проучването на Progress е проведено в периода ноември - декември 2019 г. от независимата консултантска компания Insight-Avenue, базирана във Великобритания. В него участват 900 лидери от различни области на бизнеса - разработка на приложения, уеб разработка, маркетинг и дигитален бизнес - от средни и големи компании в Северна Америка, Централна и Южна Америка и Европа. Целта на проучването е да покаже приоритетите и предизвикателствата на организациите в създаването, пускането и управлението на дигитални "преживявания".




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X