Интернет

"ПФК Левски" създава свой отбор по електронни спортове

Владимир Владков

Футболен клуб "Левски" ще създаде свой отбор по електронни спортове, който ще участва в състезанията на популярната игра FIFA 20 (на PS4). Партньор на инициативата е една от най-големите компании по е-спортове ESL.

На 11 април тази година ПФК "Левски" и ESL ще стартират турнир по FIFA20, който ще определи най-добрите играчи сред феновете на "Левски". Двамата победители в турнира ще станат официално част от отбора на футболния клуб по електронни спортове. Записването за турнира вече е отворено на адрес esl.gg/levskisofia-goes-esports. Надпреварата ще се проведе в 3 кръга - две отворени онлайн квалификации (на 11 и 12 април) с максимален брой от 256 участници за всяка квалификация и финал, който ще бъде излъчен наживо. По време на онлайн квалификациите ще бъдат излъчени най-добрите 8 играчи, които ще продължат към финалите на турнира на 18 април.

"Стартът на проекта е провокиран от желанието ни за нови варианти за комуникация и колаборация с най-ценния ни капитал - публиката, както на терена, така и извън него. Във времена, в които не можем да бъдем заедно в нашия дом - стадион "Георги Аспарухов", можем да продължим да печелим мачове и извън футболния терен", заявиха от ПФК "Левски".

Победителите в надпреварата ще се включат в отбора, който ще води битки с грандовете на европейския и световен футбол, допълват от клуба. Освен това те ще спечелят и карти за VIP ложата на стадион "Георги Аспарухов", както и възможността да обсъждат и прилагат своите стратегии с играещия FIFA треньор Симеон Славчев.

Всъщност пандемията COVID-19 оказа значително въздействие и върху е-спортове, една от най-бързо развиващите се области в геймърската индустрия. Десетки турнири по електронни спортове са отменени, а още повече се отлагат за неопределено време. Събитията, предвидени да се провеждат на стадиони, се преместват в онлайн пространството, обясняват от GlobalData.

С преминаването на индустрията към онлайн формати се очаква брандиращите турнирите компании да пренасочат своите разходи за реклами към онлайн, вместо за разнообразните физически реклами (плакати, банери и др.). Онлайн рекламите ще станат основен канал заради по-голямата си сигурност във времена на несигурност, коментира Рупантар Гуха, старши анализатор в GlobalData. - Платформите за стрийминг услуги могат да се възползват от това. В резултат стойността на медийните права, които стрийминг платформите купуват от организаторите, има потенциал за нарастване през следващите години, а това кара платформите за стрийминг да търсят дългосрочни ексклузивни сделки."

"Стрийминг платформи като Twitch със 73% дял от общите часове на гледане през 2019 г., и YouTube с 21% дял ще отчетат скок на броя на гледанията заради глобалното затваряне на хората по домовете им. След като придоби ексклузивните права за стрийминг на Call of Duty League, която се организира онлайн, пазарният дял на YouTube ще нарасне през 2020 г.", допълва Гуха.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X