Интернет

Стриминг услугите представляват 80% от музикалните приходи в САЩ за 2019

Мария Динкова

Стрийминг услугите стават все по-важни за музикалната индустрия, пише Engadget. От Американската асоциация на звукозаписната индустрия (RIAA) обявиха, че стриймингът представлява 79% (или 8,8 млрд. долара) от американските музикални приходи през 2019. За сравнение през предходната година този процент е бил 75.

Също така става ясно, че повечето от приходите са дошли от платени абонаменти. През изминалата година е имало 60,4 млн. плащащи потребители за услуги като Apple Music и Spotify, обхващайки 61% (или 6,8 млрд. долара) от цялостните приходи на индустрията - което представлява сериозно увеличение от 46,9 млн. абонати и 55% през 2018.

Същевременно се забелязва бърз спад на приходите, идващи от други музикални формати. Физическите продажби падат от 12% през 2018 на 10%, докато при свалянията понижението е още по-голямо - от 11% на 8%. Най-значителен е спадът при продажбите на CD-та.


Стриминг услугите представляват 80% от музикалните приходи в САЩ за 2019

© Engadget



Общите приходи на американската музикална индустрия продължават да се увеличават през 2019, нараствайки с почти 13% до 11,1 млрд. долара. От Асоциацията отбелязват, че общият подем се дължи на "страхотната музика" и успешните партньорства, които са помогнали да се "увеличи конкуренцията и избора". Всъщност положителната тенденция може да е свързана и с промяната в начина, по който хората слушат музика. На практика стриймингът позволява на потребителите да слушат на всяко едно устройство, което притежават.

От Асоциацията допълват, че технологичните компании не правят достатъчно, за да предотвратят различните форми на пиратство. Макар че индустрията я очаква по-светло бъдеще спрямо последните десетилетия, от Асоциацията смятат, че нейното развитие е задържано.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X