Нови Технологии

10 тенденции, които доминират технологиите днес

Майя Бойчева-Манолчева

"Живеем в много вълнуващи времена, в които новите технологии променят живота ни и го подобряват, а бизнесът все по-често се обръща към дигиталната трансформация". С тези думи Панайотис Пантацис, старши директор "Приложения" за България, Румъния, Гърция, Кипър и Малта в Oracle откри форума на компанията, провел се на 30 януари в София. Той очерта десет водещи тенденции, които доминират света на технологиите днес и ще са определящи за бъдещото му развитие.

  • 5G технологията. Според мениджъра тази технология ще промени Интернет завинаги, а нейното влияние ще бъде по-голямо от пускането на iPhone през 2007 година. Въвеждането ѝ на повечето пазари, включително и в България, ще бъде предизвикателство и ще се случи през следващите 3 - 5 години, но 2020 ще бъде годината, в която технологията ще се имплементира в глобален план. По думите му кабелната Интернет връзка и DSL ще изчезнат по същия начин, по който изчезна dial-up преди години, а най-голямо въздействие технологията ще окаже върху телекомуникационния сектор и здравеопазването.
  • Гласови интерфейси. Гласовите приложения ще влизат все по-често в употреба и ще са причина за повишаване на производителността.
  • Превод в реално време и от много езици. Компании вече разработват и тестват тази технология, а прогнозите са, че тя ще промени начина, по който ботовете и даже колцентровете работят.
  • Прогрес в изкуствения интелект. Изкуственият интелект се появява на все повече места - и в потребителския сектор, и в бизнеса, където, например, може да предвиди дали кандидатът е подходящ за работата и компанията или пък поведението на клиентите.
  • Интелигентна автоматизацията. Автоматизацията ще става все по-интелигентна и ще дава широки възможности на бизнеса и клиентите. Добър пример са авиокомпаниите, които, ако клиентът изпусне самолета си, биха могли да му предложат нови три варианта за полет, да му резервират хотел, да му организират транспорт и т.н.
  • Секторът "продажба на дребно" ще се сблъска със сериозни проблеми, тъй като не притежава необходимите стратегия, технологии и ресурси, за да отговори на новите изисквания и ръстовете ще намаляват.
  • Новите брандове ще изместват старите не само по отношение на технологии, но и като бизнес модели.
  • Автономни коли. Основите на развитието на автономните коли са поставени и до пет години ще ги видим във всеки голям град, особено в САЩ, прогнозира Панайотис Пантацис. Това ще се отрази добре на изживяванията на потребителите, но ще накара и много хора да си търсят работа.
  • Хората се променят. Поколението "Z" е тук, с неговите особености. Неговите представители не вярват толкова силно на образованието, но са готови да поемат рискове, силно се интересуват от околната среда и от това, какво допринасят на света. Променя се потребителското пътешествие, което вече не е праволинейно, а клиентите са истински иноватори и изживяването за тях е по-важно от самия продукт. Компаниите, които го осъзнаят, ще успеят.
  • Комуникацията ще продължава да е приоритет. Преди години имейлите и телефонните обаждания доминираха, а сега са стотици приложенията, чрез които комуникириме. В бъдеще ще наблюдаваме все по-голямо припокриване на публичната и частната комуникация, прогнозира още мениджърът от Oracle.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X