Интернет

Mastercard тества технология за дигитална идентичност

Мария Динкова

Mastercard стартира пилотна програма за дигитална идентичност, с която ще даде възможност на потребителите да удостоверяват своята самоличност бързо и сигурно, както в дигиталния, така и в реалния свят, пише Finextra.

Напоследък е особено популярна тема как компаниите използват потребителските данни в дигиталната ера. Facebook е един от най-ярките примери за това как голяма технологична фирма, може да се окаже в центъра на скандал по отношение на неприкосновеността на данните.

По-рано тази година от Matercard публикуваха свой доклад с 10 принципа за правата и собствеността върху данните, за конфиденциалността, прозрачността, съгласието и приобщаването, като централна тема беше "неприкосновеност по подразбиране" (privacy-by-design).

Сега картовият гигант си сътрудничи с Университета "Дийкън" в Австралия, за да стартира пилотен проект за удостоверяване на самоличността при регистрация на студенти и дигитални изпити.

В отделно партньорство с Australia Post компанията ще интегрира съществуващото решение за дигитално ID и ще разшири възможността за австралийците да се идентифицират лесно за получаване на достъп до услугите.

"Нашият живот във все по-голяма степен става дигитален, което променя традиционната ни представа за идентичността, доверието и неприкосновеността на данните. Ние се нуждаем от нов модел. Вярваме, че това започва с поемането на ангажимент за отговорна обработка на личната информация, а също така и за предоставяне на потребителите контрол върху това кои данни и как се използват за удостоверяване на самоличността", коментира Аджай Бхала, президент в Mastercard по въпросите на глобалните рискове и сигурност.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X