Бизнес

Малкият и среден американски бизнес вече може да продава в Alibaba

Мария Динкова

Alibaba Group Holdings Ltd ще позволи на малките американски фирми да продават на неговата платформа, стана ясно във вторник. С този ход китайският гигант се опитва да навлезе в пазара за електронната търговия между компании и да изпревари конкуренти като Amazon.com Inc., пише Reuters.

Промяната ще отвори за американските търговци пазарите, обслужвани от Alibaba, включително Индия, Бразилия и Канали. Досега американските компании можеха само да купуват от китайската платформа, но вече те ще имат право и да продават на други фирми, базирани в САЩ.

Приблизително една трета от купувачите в Alibaba.com са разположени в САЩ, докато над 95% от продаващите се намират в Китай.

Това се случва, след като Alibaba постигна малък ръст в приходите от електронна търговия, допълнително заплашени от търговската война между САЩ и Китай и от нарастващия брой конкуренти като Pinduoduo Inc.

Alibaba, който не предлага свои собствени продукти, се надява да привлече местни американски компании в платформата си, предлагайки на малкия и среден бизнес възможност за глобални продажби. От китайската компания подчертават, че имат интерес да спечелят също така производителите, дистрибуторите и търговците на едро.

Миналия месец компанията пусна и своя английски сайт Tmall Global, който е насочен към търговците. Чрез него китайският гигант се опитва да удвои броя на международните марки в своята платформа до 40 хил. през следващите три години.

От своя страна Amazon освен че продава собствени стоки, позволява и на доставчици трети страни да предлагат продукти за продажба на сайта. Тези доставчици могат да съхраняват стоката си в складовете на Amazon или да я доставят директно на потребителите.

Пазарът за електронна търговия в сферата на B2B се оценява на 23,9 трлн. долара, показват данните на американската Комисия за международна търговия. Пазарът за електронна търговия между компании и крайни потребители пък е на стойност 3,8 трлн. долара.

"Не мисля, че те (Alibaba) се опитват да получат финансови изгоди в краткосрочен план, но това отваря изцяло нов пазар за техния B2B бизнес", коментира анализатор Джон Чой от Daiwa Capital Markets.

Американските търговци трябва да платят членска такса от около 2 хил. долара, за да получат своя онлайн магазин в Alibaba.com, плюс всякакви маркетингови и рекламни разходи, уточняват от китайската компания. За сравнение Amazon таксува търговците трети страни на месечна база или на продукт.

Акциите на Alibaba се търгуват за 175,71 долара, като тази година са постигнали ръст от около 30%.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X