Интернет

Популярността на гласовото пазаруване расте

Мария Динкова

Популярността на гласовото пазаруване расте заедно с тази на смарт говорителите, показва изследване на Paysafe. Повече от половината потребители по света биха ползвали гласово активирани технологии като Alexa на Amazon за ниско стойностни плащания. Според данните от проучването 1 от всеки 10 запитани (11%) е ползвал гласова команда за удостоверяване на самоличността си при плащане онлайн.

"Настъпи времето на гласовите технологии за разплащания, наред с появата на по-достъпни и функционални домашни смарт говорители. Потребителите се чувстват все по-комфортно, използвайки гласови команди за поръчка на услуги или умно управление на дома. Въпрос на време е гласовите продажби и плащания да влязат в широка употреба с помощта на смарт уредите и устройствата", коментира Дани Чазонов, главен оперативен директор в Paysafe Group.

В допълнение, данните сочат, че 53% от потребителите възприемат гласовите технологии като по-бърз и удобен начин за плащане в сравнение с традиционните методи, което на свой ред предполага ръст в употребата на системи за гласов контрол в ежедневието ни. Почти 2/3 (62%) от респондентите споделят, че разнообразието от методи за верификация, като пръстови отпечатъци или гласови технологии, им дава чувство за сигурност при онлайн трансакциите. Въпреки това, мнозинството потребители (81%) се чувстват по-спокойни, ако процесът включва и парола.

Въпреки осезаемия ръст в употребата на гласови команди при плащания, потребителите все още са раздвоени относно по-големите си покупки и сигурността, която технологиите за гласова команда предоставят. Само 18% от запитаните биха заплатили за ваканция или резервирали самолетни билети чрез гласова команда. От гледна точка на сигурността, едва 1/3 (37%) считат своята информация за защитена при използването на гласово активирани технологии, а почти половината (45%) не желаят компаниите да имат достъп до личните им биометрични данни.

"Съвсем разбираеми са притесненията на потребителите по линия на сигурността, когато говорим за гласови команди за плащания. Нашето проучване сочи, че хората са готови да експериментират с покупката на ниско стойностни стоки и услуги, но това със сигурност ще се промени, когато започнат да се чувстват по-комфортно, използвайки гласовата активация. След създаването на потребителска база, може да отнеме години преди да се забележи рязък ръст в употребата на този нов вид технология", допълва Чазонов.

Докладът на Paysafe "Изгубени в трансакциите: Краят на риска?", изследва какво е отношението на потребителите към употребата на биометрични данни преди въвеждането на SCA (Strong Customer Authentication) тази година. Годишното проучване се провежда сред потребители в цял свят.

Изследването на Paysafe сочи степента на готовност на потребителите да използват гласово активирани системи като Алекса при следните плащания:

Със сигурност бих използвал гласова активация при:
Плащане на Netflix абонамент45%
Плащане на развлекателна услуга47%
Повтарящо се плащане44%
Еднократно плащане (облекло)44%
Плащане на хранителни продукти39%


За кое от следните плащания бихте използвали гласова команда за удостоверяване на своята самоличност, независимо дали на вашия смартфон или домашно смарт устройство:
За поръчка на обяд35%
За покупка на хранителни стоки31%
За поръчка на такси29%
За ползване на публичен транспорт25%
За кино, спортни и други развлекателни събития25%
За покупка на облекло и модни аксесоари24%
За купуване на предмети/продукти за дома23%
За Коледни подаръци или подаръци за рожден ден22%
За резервации на самолетни билети18%
За купуване на ваканции/семейни почивки18%
За бизнес покупки17%
За купуване на мебели и битова техника17%
Нито едно33%





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X