Устройства За Достъп

Huawei отчете спад на продажбите на смартфони в ЕС

Владимир Владков

Неотдавнашните проблеми на Huawei в САЩ и проточилата се кампания срещу китайския производител се отразиха на нейния дял на пазара на смартфони на на петте основни пазари в Европа. От тази ситуация са възползвали предимно Samsung и Xiaomi, показват данните от консултантската компания Kantar.

В изявление си Kantar посочва, че делът на Android базираните устройства е достигнал 80,1 на сто от всички смартфони, продадени във Франция, Германия, Великобритания, Испания и Италия през второто тримесечие на 2019 г., или с 0,6 процентни пункта повече от същия период на 2018 г., докато делът на iOS е спаднал с 0,8 пункта.
Същевременно Huawei, която бе включена в "черния търговски списък" на САЩ и бе заплашена, че няма да получава актуализации от Android за нейните устройства, веднага почувства отрицателния ефект.

"Въздействието на неблагоприятните заглавия в медиите се вижда ясно в нашите данни, казва Доминик Сунебо, глобален директор на Kantar. - Делът на Huawei е нараснал спрямо предишната година, но спрямо предишното тримесечие се е понижил с 1,9 пункта на петте основни пазара в ЕС", каза той, добавяйки, че "най-отчетливо делът през юни се сринал спрямо май 2019 г. с над 9 процентни пункта".

Сунебо каза още, че Samsung и Xiaomi "са капитализирали" ефекта от спада на Huawei, докато Apple е "грабнала" много по-малко.

"Има признаци, че собствениците на Huawei отлагат надгражданията, вероятно очаквайки яснота за бъдещата ситуация. Ако тази ситуация остане същата и спорът не бъде решен, това може да означава, че голяма част от продажбите ще бъдат отложени, дори загубени в полза на конкурентите, като скоростта, с която бъде намерено решение, ще определи степента на тези загуби", добави той. Huawei все пак получи "едно рамо" през последната седмица, когато правителството на САЩ посочи, че ще облекчи ограниченията.

Kantar добавя още, че продажбите на Apple и Samsung са се сринали в САЩ, докато тези на Motorola и Google продължават своя възход. Пазарният дял на Motorola е достигнал 8%, докато година по-рано той е бил едва 3%, iPhone XR също се справя доста добре. Търговската война между САЩ и Китай също не изглежда да се отразява на представянето на Apple през последното тримесечие, като делът на iOS е достигнал 19,7% в Китай.

Данните на Gartner показват, че глобалните доставки за цялата 2019 г. ще спаднат с 3 на сто до общо 2,2 милиарда устройства. Потребителите почти не виждат смисъл да надграждат досегашния си модел. Тази тенденция ще се задълбочи, а проблемът ще стане още по-голям през следващите 4 години, добавят от Gartner.

"Тенденцията за удължаване на жизнения цикъл на мобилните телефони се прояви още през 2018 г. и това ще продължи и през тази 2019 г., като според нас жизненият цикъл на високия клас телефони ще нарасне от 2,6 години до над 2,9 години през 2023 г.", добавят анализаторите.

Едва през 2023 г. ще се усети влиянието на 5G телефоните, когато те ще държат около 51 на сто от всички продадени модели. През 2020 г. техният дял ще е под 6%, изчаквайки операторите да разширят 5G покритието извън големите градове.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X