Интернет

Глобалният пазар на смартфони за пръв път се свива на годишна база

Computer World

За пет поредни тримесечия световният пазар на смартфони регистрира спад, като това е първият път, в който той се свива на годишна база, откакто iPhone структурира категорията през 2007 година. Според анализаторите размерът на спада е около 4-5%, като сред водещите производители на смартфони единствено Huawei оборва тази тенденция, като увеличава обема на продажбите си и значително подобрява пазарния си дял. По някои оценки китайската компания почти се е изравнила с Apple.

 

"Huawei отбелязва ръст от 35%, като е доставила рекордните 205,8 млн. смартфона в световен мащаб през 2018 г.", коментира Уди О, директор на Strategy Analytics, и добавя: „Китайският технологичен гигант е на косъм след Apple, която през миналата година е доставила 206.3 милиона iPhone. Huawei обаче като цяло превъзхожда iPhone и ние очакваме през 2019 г. компанията за първи път да задмина американския си конкурент.”

Като цяло водещите китайски марки, включително OPPO, vivo и Xiaomi (в допълнение към Huawei) агресивно печелят позиции в чужбина, за да компенсират слабия вътрешен пазар. Според прогнозите на Counterpoint Research 46% от общия обем на китайските марки е насочен извън Китай, което е значителни увеличение спрямо предходната година, когато процентите са били 33. „Колективният ръст на смартфоните на развиващите се пазари като Индия, Индонезия, Виетнам, Русия не беше достатъчен, за да компенсира спада в Китай, където се реализират почти 1/3 от световните доставки на смартфони през 2018 г. И тъй като Китай не показва ни най-малко признаци на възстановяване заради политико-икономическата обстановка, китайските компании са насочили всичките си усилия към външни пазари”, обяснява Шобхит Шривастава, анализатор от Counterpoint, добавяйки, че, за да увеличат пазарния си дял,те са особено агресивни както в дизайна на хардуера и софтуера, така и в маркетинга.

Въпреки че през 2018 г. получи немалко удари на пазара на смартфони (анализаторите предвиждат те да продължат и през 2019 г.), Samsung все още успява да задържи лидерската си позиция като цяло. "Samsung достави 69,3 милиона смартфона по света през четвъртото тримесечие на 2018 г., което е отстъпление със 7% на годишна база в сравнение с 74,4 милиона единици година по-рано”, изчислява Нийл Маустън, изпълнителен директор на Strategy Analytics.

Иначе, точната картина на глобалния пазар на смартфони трудно може да бъде пресъздадена, тъй като четвъртото тримесечие на 2018 г. беше първото, за което Apple не публикува обема на продажбите на iPhone, а само приходите от това перо.

Както Counterpoint Research, така и Analytics Strategy изчисляват, че Apple е продала 66 милиона устройства през последното тримесечие на 2018 г. Новите модели, пуснати през 2018 г., обаче се продават на много по-високи цени от своите предшественици от 2017 г., така че сметката на общия брой продадени iPhone е малко спекулативна.

От друга страна, Canalys изчислява, че през последното тримесечие на 2018 г. Apple са продали 71,7 милиона iPhone, което също представлява спад от 7% спрямо същия период на 2017 г. Въз основа на тази оценка, обаче, компанията заявява, че Apple е изпреварила Samsung през въпросния период. 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X