Интернет

7000 продажби се реализират всеки ден през платформата OLX

Владимир Владков

Преди коледните и новогодишните празници покупките през онлайн магазините скачат, като най-голям ръст се наблюдава при детските играчки, мобилните телефони и модата, заяви на пресконференция Камен Янкулов, изпълнителен директор на OLX България.

Платформата вече има над 2 милиона регистрирани потребители, от които 1,6 милиона ползват услугите й всеки ден. Новите обяви, добавяни ежедневно, надхвърлят 10 000, а реализираните през OLX.bg всеки ден сделки са около 7000, добави той.

„Преди Коледа исторически отчитаме засилване на интереса към детските играчки, като в тази категория ръстът е 49 на сто спрямо предходен тримесечен период. В София най-желани са радиоуправлямите колички (общо 86 969 търсения в платформата), в Пловдив повече се търсят кукли, а в Хасково – плюшени мечета“ , заяви Янкулов.

След празниците пък се наблюдава сериозен ръст на продуктите в няколко категории, които често са подарявани на роднини и близки - сериозен ръст има при книгите (31%), с 24% повече са малките домакински електроуреди, с 34 на сто (логично) са повече продажбите на украси и коледни играчки, станали ненужни след празниците. За такива „нежелани“ подаръци OLX е идеално решение, коментира още Янкулов.

Коледни пазарни нагласи

Компанията е провела представително проучване сред своите потребители за нагласите им за покупка на подаръци за празниците, предпочитани места за пазаруване, бюджет за покупки и др.

30% от участниците в проучването на OLX България планират да отделят между 100 и 200 лв. за подаръци, като 80% подаряват само на най-близките си. Все пак над 50% от запитаните смятат да купят подарък на повече от 6 човека, като 35 на сто са заявили, че ще купят нещо подходящо за повече от 10 човека. „На близки роднини най-често се купуват телефони и друга техника, но все повече се подаряват и пътешествия. Подаръците за приятелите са в категориите козметика, декорация, спортни стоки, мода“, обяви Янкулов.


7000 продажби се реализират всеки ден през платформата OLX

© Владимир Владков, Computerworld.bg

По данни от проучване на OLX.bg сред потребителите на платформата

70% от запитаните ще подарят модни артикули, над 55% ще заложат на играчка или сувенир, а близо 50% ще изберат козметика (предложени са повече от един възможен отговор). Останалите категории, които попадат в списъка на предпочитаните за подаръци, са: спортни стоки и аксесоари, играчки и сувенири, пътувания и преживявания. Когато правят своето празнично пазаруване, 65% от участниците в проучването ще комбинират онлайн пазаруване с ходене по магазините. 12% пазаруват само онлайн, но от различни електронни магазини. 53% от анкетираните не планират да пътуват по празниците, а от останалите 17% предпочитат да отидат в планински курорт.

Какво се търси?

Според OLX България най-търсените ключови думи през ноември 2018 г. са „мобилен телефон“, „PlayStation”, „тротинетка“, “Пес патрул“, „колело“. Други търсения за сезона включват ключовите думи „телевизор“, „климатик“, „домашно кино“, „пералня“ и „ски“.

Изследването е проведено сред потребители на OLX България през декември 2018 г. Компанията вече спря специализирания си сайт за мода Shedd. “Това бе много амбициозен проект, но не всички проекти са успешни. От подобен сайт пазаруват хора със специално отношение към модата, които изискват специално внимание, инвестиции в технологии, в персонал, затова решихме, че от бизнес гледна точка поддръжката му не е адекватна“, коментира накрая Янкулов.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X