Интернет

И Amazon премина прага от 1 трилион долара пазарна капитализация

Computer World

Дълги години американският бизнес е водещ в глобален мащаб, но до съвсем скоро не можеше да се похвали с компания, чиято капитализация надхвърля  трилиона долара. Малко повече от месец след като се сдоби с такава в лицето на Apple, те вече са две, след като гигантът в онлайн търговията Amazon също достигна тази кота.

Трябва да се има предвид обаче, че докато производителят на iPhone се нуждаеше от 15 месеца, за да измине финалната права от 200 милиарда, компанията на Джеф Безос го направи в рамките на едва три месеца. Само през 2018 г. Amazon натрупва пазарна стойност от 435 млрд. долара. Тази сума надхвърля стойността на всички компании от индекс 500 на Standard & Poor, без пет.

Във вторник, акциите на онлайн магазина на Джеф Безос се повишиха с 1,9%, като за пръв път изстреляха компанията над прага от 1 трилион долара (Apple постигна това на 2 август). Две други компании - Microsoft Corp. и Alphabet Inc. – са на 170 милиарда от заветната цел.

Това е поредна демонстрация на мощта на технологичните компании от Западното крайбрежие на САЩ. Квинтетът Facebook Inc., Apple, Amazon, Netflix Inc. и Google е създал 2 трилиона долара стойност в собствен капитал само за три години.

Когато обаче стане дума за сравнение между двете компании с капитализация над 1 трилион долара, на повърхността излизат интересни факти. Amazon е основана през 1994 г., 18 години след Apple, което означава, че се радва на значително по-бърз растеж. Това се дължи в немалка степен на подхода на двете организации към акционерите. Apple се стреми да носи печалби на своите и е раздала повече от 275 млрд. долара като дивиденти и обратни изкупувания от 2012 г. насам.

В същия момент, Amazon, която никога не е изплащала нито един цент, генерира сравнително малки печалби и продължава да инвестира сериозно в бизнеса си. Капиталови разходи и такива за физически активи като складове и оборудване са скочили до почти 12 милиарда долара през 2017 г., което е ръст от 7,8 милиарда долара спрямо предходната година.

Тези инвестиции подпомагат и растежа на Amazon Web Services, които имат много по-голям хоризонт за развитие от основните операции на Amazon в търговията на дребно. Според анализаторите облачните операции и други сегменти с висок марж като рекламата ще формират около 22% от общите приходи на компанията през 2018 г. и биха могли да генерират до 45 милиарда долара оперативна печалба до 2020 г.

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X