Интернет

YouTube подпомага нестопанския сектор с нови инструменти за дарения

Computer World

YouTube ще интегрира набор от инструменти за набиране на средства, които организациите с нестопанска цел ще могат да използват, за да набиране на дарения от своите последователи. Части от бета версията на пакета YouTube Giving могат да бъдат видяни в избрани канали на подобни организации. Една от тях е тази на природозащитниците от Hope for Paws от Лос Анджелис, известна със спасяването на бездомни и малтретирани животни. Организацията използва новите инструменти, които включва и кампания за набиране на средства с бутон "Дари", поставен в дясно от имената на създателите на видеоклиповете и предаванията на живо.

YouTube твърди, че единственото нещо, което организациите с нестопанска цел трябва да направят, е да подготвят кампанията, а платформата ще се погрижи за логистиката и обработката на плащанията. По време на бета периода YouTube дори ще покрие 100% от таксите за транзакции на всички дарения. За съжаление, все още не е ясно какви ще бъдат те впоследствие.  

Платформата също така въвежда и функционалност няколко групи да набират средства заедно. Инструментът се нарича Community Fundraisers и в момента е наличен отново в бета версия за определен брой избрани организации. Той се различава от основната версия по това, че позволява на различни канали да събират дарения през едни и същи материали. Детската изследователска болница "St. Jude" вече използва тази функция в партньорство с 12 създатели на игри, за да набере средства за изследване на рака.

През следващите седмици YouTube се очаква да пусне и инструмента Campaign Matching, който намира съвпадения между кампаниите на различните организации в панела за набиране на средства. Също така платформата въвежда опцията Super Chat for Good, вариант на Super Chats.

За да не се злоупотребява с тези инструменти, YouTube ще даде достъп до тези инструменти само на лицензирани и проверени организации, първоначално в САЩ, а след това евентуално и в други географски райони. Този набор от функции може да гарантира, че парите на дарителите ще отидат в самите неправителствени организации, а не в нечий джоб.

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X