Интернет

Достигнахме ли момента на “върхова социализация”?

Computer World

От вторник насам трите най-големи публични компании, свързани със социални медии, изнесоха финансовите си доклади за последното тримесечие, като и трите съобщиха за забавяна на ръста и отлив на потребители в основните си платформи.

За второто тримесечие, Snap отчита спад в броя на активните ежедневни потребители спрямо предходното. Facebook обяви спад на месечните потребители в рамките на европейския пазар, докато тези в Северна Америка остават константа. Twitter също отбеляза отлив на интерес.

Според редица експерти тази внезапна промяна в поведението на потребителите може да означава, че пазарът е достигнал до точката на “върхова социализация” - ниво, при което социалните медии са достигнали максималния си растеж и няма възможност за допълнително развитие. Facebook и Twitter обаче посочиха като причина за спада новия Регламент за защита на личните данни на ЕС (GDPR), докато Snap обвини неотдавнашния редизайн на Snapchat, който предизвика вълна от критики от страна на известни личности и милиони потребители. (Snap в крайна сметка се отказа от разкритикувания редизай.)

Разбира се, съществуват и развиващи се пазари, които трябва да бъдат взети предвид. Китай блокира милиарди потребители на мобилни данни от Facebook и други популярни сайтове в продължение на години. Най-голямата социална мрежа обаче не се е отказала от навлизането на китайския пазар. Едновременно с това, в момента компанията преработва приложенията си, за да насити огромни неадресирани пазари като Индия, Нигерия и Индонезия.

Забавящият се растеж в Северна Америка може също така да е симптом, че Facebook, със своя набор от социални приложения, е изпълнила до краен предел своето пространството. Гигантът от Силициевата долина обяви през юли, че 2,5 милиарда души използват техните приложения месечно.

Представянето на Instagram все още е добро. Въпреки че Facebook не споделя конкретните финансови параметри за приложението за споделяне на снимки, компанията обяви през юни, че е достигнала 1 милиард активни профила на месечна база. (Става дума за профили, а не за потребители, тъй като един потребител може да има няколко профила.)

Приложението WhatsApp, което стана популярно заради сигурността на комуникацията, гарантирана от система за криптиране на съобщенията, също е ключово за Facebook. Главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг заяви през януати, че за четвъртото тримесечие на миналата година WhatsApp е преминало границата от 1,5 милиарда месечни потребители.

Оттогава от компанията не са давали актуализирани данни за представянето на WhatsApp, но оперативният директор Шерил Сандберг коментира, че само функцията Status привлича в платформата 450 милиона потребители всеки ден, като надминава дори първообразът си - Instagram Stories.

Като цяло обаче трябва да кажем, че Facebook продължава да следва възходяща траектория.

 

 

Ето и броя на ежедневните активни потребители на основното приложение Facebook. Както можете да видите, разстежа от четвърт до четвърт не е голям, но като цяло е постоянен. Facebook нееднократно заяви, че планира да въведе контролни механизми в съответствие с изискванията на GDPR в световен мащаб, което би могло да повлияе на американските потребители по същия начин, както се случва в момента с европейските.

 

 


Достигнахме ли момента на “върхова социализация”?

© Computer World, Computerworld.bg

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X