Интернет

Facebook споделя потребителски данни с 52 компании

Computer World

За никой не е тайна, че Facebook споделя потребителски данни с производители на устройства и софтуер като част от своите партньорства. Сега обаче, питане на Комисията по енергетика и търговия към Конгреса на САЩ и отговорът от страна на най-голямата социална платформа в света, който е цели 747 страници, хвърли повече светлина върху тези партньорства. В него подробно се описват всички споразумения за обмен на потребителски данни, като общият брой на компаниите, които са били в подобни отношения с Facebook, е 52, включително представители на китайския бизнес като Alibaba, Huawei, Lenovo и Oppo. Към момента интернет гиганта е преустановил 38 от тях, а договорите по други седем партньорства ще изтекат през юли 2018 г. и един през октомври.

От Facebook обаче са категорични, че три от партньорствата трябва да продължат. Първите две са с Apple и Amazon, а третото е с компанията Tobii, която се нуждае от него, за да успее да разработи приложение за проследяване на очите, което ще направи социалната мрежа достъпна за пациенти с АЛС (Амиотрофична латерална склероза). Интернет гигантът има текущи договори и с Alibaba, Mozilla и Opera. Последните две компании работят върху интеграцията на известия от социалната мрежа в браузърите си, но за тази цел те не се нуждаят от достъп до потребителски данни.

Компанията на Марк Зукърбърг също така признава, че е дала на 61 разработчици на приложения от трети страни шест месеца допълнително, за да прекратят практиките си за събиране на данни, които са в разрез с правилата за споделяни, приети през 2014 г. Други пет пък биха могли да имат достъп до ограничено количество данни чрез бета тест, но от компанията не поясняват какво точно имат предвид.

Въпреки че на тези партньорства не трябва непременно да се гледа като на нещо лошо, регулаторните органи подозират, че Facebook използва семантика, за да споделя данни извън указанията за съгласие на Федералната търговска комисия (FTC), изискващи платформата да поиска специално разрешение, преди да събира повече данни, отколкото позволяват настройките за поверителност на даден потребител.

 

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X