Интернет

Абонатите ще искат по-гъвкави планове за данни от 5G операторите

Владимир Владков

Потребителите трябва да могат използват мобилните данни като „валута“, която да заменят за други телеком услуги са част от ключовите стъпки, които телеком операторите трябва да предприемат, за да създадат добра основа за развитие на 5G, обявиха от Ericsson.

Изводите са част от ново проучване на над 800 милиона потребители като част от най-мащабното проучване на компанията за очакванията за бъдещите 5G мрежи. Изследването показва още, че 60 на сто от смартфон потребителите се сблъскват с „твърде сложните планове за мобилни данни“, както и със „значително несъответствие между това, което купуват, и онова, което използват“.

Само трима от всеки 10 смартфон потребители е удовлетворен от начина, по който техният оператор представя онлайн своите планове, като „цифровите телеком изживявания не са прости и ще изискват големи усилия“. Ericsson добавя, че в операторите трябва да се фокусират именно върху тази област, за да спечелят доверието на потребителите при подготовката си за 5G бъдещето.

Потребителите искат от операторите да иновират, разработват и персонализират плановете за данни, коментират от Ericsson. Освен това потребителите не разчитат да получат безлимитни планове за данни, но се стремят да получат „усещане за неограничено използване“. Спокойствието е основният мотив за покупка на неограничени планове за данни и Ericsson призова операторите „да проучат алтернативни начини да предлагат това чувство за свобода“.

Анализаторите от Ericsson са открили, че всеки смартфон потребител „пропуска“ средно по 31GB неизползвани мобилни данни всяка година, или около 1,5 TB през целия си живот. Почти половината (40%) от потребителите биха искали да използват този „излишък“ като валута и очакват да могат да запазват, да продават или да подаряват неизползваните обеми от данни.

По-бързите скорости на широколентовия достъп и „по-честните“ мобилни договори се разглеждат от потребителите като по-важни от „букета от данни“, доминиращи днес на пазара.

Според автора на доклада Джасмийт Сети, старши консултант в Ericsson Consumer & Industry Lab, „проучването не се стреми да обрисува само виждането на потребителя по отношение на 5G, а да разкрие непокритите нужди на потребителите, които трябва да бъдат удовлетворени от операторите по пътя им към 5G. 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X