Интернет

Ericsson обяви първата в света гигабитова LTE мрежа

Владимир Владков

Удвояване производителността на мрежите и 3-кратно подобряване на ефективността й, предоставяне на изключително добро покритие на мобилните приложения при намалена с 60% обща стойност на притежание (ROI) на мрежата, oсигуряването на изключително добро покритие на мобилните приложения чрез съвременната LTE мрежа, базирана на първата в света търговска мрежова архитектура за Cloud RAN, поддържаща гигабитови LTE скорости към клиента и радиодостъп с хиперголям потенциал. Това са част от новите предложения на Ericsson, представени месец преди началото на най-голямото събитие в областта на мобилните комуникации – Световният мобилен конгрес в Барселона, който започва на 22 февруари.

Ericsson обяви и разширение на своите управлявани услуги, допълвайки ги с функции за мониторинг не само на работата на мрежата, но и на потребителското изживяване. Четвъртото ново решение е нов облачен продукт за таксуване, наречен Revenue Manager, който помага на телекомите да се възползват бързо от нови бизнес възможности извън традиционната сфера на гласовите услуги и безжичната свързаност.

Решения ще се предлагат на операторите, така че те да се възползват от новите бизнес възможности, които се откриват с наближаването на ерата на 5G мрежите, включващи и т.нар. Интернет на нещата. “За да се възползват от тези възможности, доставчиците на услуги ще трябва непрекъснато да се трансформират и да въвеждат нови начини за създаване на стойност за потребителите”, обясняват от Ericsson.

Мобилен широколентов достъп за всеки. За да помогне на операторите да предоставят такъв достъп, Ericsson решава 3 предизвикателства, стоящи пред тях: увеличаване на производителността на мрежата, подобряване на оперативната ефективност и намаляване на разходите за мобилно широколентово покритие. Решението WCDMA Flow of Users удвоява производителността на мрежата върху съществуващата инфраструктура, решението Zero Touch WCDMA увеличава трикратно оперативната ефективност на мрежите, а с помощта на Mobile Broadband Expander драстично се намалява общата стойност на собствеността (с до 60% по изчисления на Ericsson), като същевременно се опростява използването на всички съществуващи стотици хиляди 2G мрежови точки. Именно тази част е ориентирана към оператори в Индия, в Южна Африка и други региони, коментира Себастиан Толстой, директор „Маркетинг и комуникации“ в отдел „Радио“ на Ericsson. Тези 3 решения ще бъдат налични на пазара от второто тримесечие на 2016 г., добави той.

Осигуряване на изключително добро покритие на мобилните приложения (Extreme App Coverage) е второто ново предложение на Ericsson. Компанията е разработила нова радиосистема (Ericsson Radio System), включваща и хардуер, и софтуер, които осигуряват първото в света търговско предлагане на мрежова архитектура за т.нар. „еластична“ или Cloud RAN, поддържаща пикови LTE скорости за трансфер на данни от 1Gbps, както и с радиодостъп с хипер-потенциал, коментира Арун Бансал, шеф на отдел „Radio” в Ericsson.

Ericsson Radio System се допълва с 3 нови продукта за радиодостъп, поддържащи 4x4 MIMO и нови спектърни честоти. „Ефективният отговор на потребителските нужди от възможно най-голямо покритие на приложенията респективно ще доведе до изисквания за мултигигабитови капацитети и мултилентови решения в устройствата за пренос, на които Ericsson отговаря с новите микровълнови допълнения към Ericsson Radio System“, добавя Себастиан Толстой. На практика Ericsson използва обединяване на носещите честоти, като общият канал за пренос от 60 MHz е разделен на 3 ленти по 20 MHz – в ниския честотен обхват се ползва 2х2 MIMO, в средния – 4х4 MIMO и във високия – пак 4х4 MIMO. Всички тези канали разчитат на технологията за компресия 256 QAM и на т.нар. Ericsson Lean Carrier. Този продукт също ще е наличен от второто тримесечие на тази година.


Ericsson обяви първата в света гигабитова LTE мрежа

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Третото ново предложение на Ericsson e сферата на управляваните услуги. „За абонатите производителността на мрежата и потребителските изживявания добиват все по-голямо значение. За да подкрепи операторите да се фокусират върху потребителското изживяване, Ericsson представя функциите Service Operations Center (SOC) и Experience Management Center (EMC), обяснява Жан-Клод Геа, ръководещ направление „Управлявани услуги“ в отдела „Глобални услуги“ на Ericsson

“SOC следи в реално време представянето на услуги като видеострийминг и сърфиране в интернет, което впоследствие трансформира и съотнася към изискванията за производителност на мрежата. Центърът EMC проследява изживяванията и реакциите от страна на ползвателите чрез методи като проучвания сред потребителите, анализи на активността в социалните мрежи, изследване на общата оценка на представянето (Net Performance Score) и анализ на ефективността на представяне, и впоследствие ги трансформира и съотнася към изискванията за резултатност на услугата“, обяснява Геа.

Операторите, които познават в дълбочина както качеството на услугите си, така и оценката на потребителите за изживяването, което им осигуряват те, имат много по-добри възможности за подобрения и надграждане и в двете направления. Новите функции вече са налични на пазара, като преди Коледа Ericssoin е стартирала предоставянето им за оператор в Испания, добави Геа.


Ericsson обяви първата в света гигабитова LTE мрежа

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Revenue Manager е нов, конвергентен продукт за таксуване в реално време, предназначен за доставчиците на цифрови услуги. „Той е изграден върху иновативна, облачно базирана и приспособима към конкретните нужди на клиентите архитектура, която осигурява нови нива на автоматизация, гъвкавост и оперативна ефективност, заяви Хенрик Броен, директор продажби в BSS, Ericsson. - Това е първата система в помощ на бизнеса (BSS), създадена в отговор на възможностите и предизвикателствата на Свързаното общество.“

Продуктът позволява на доставчиците на услуги да въвеждат нови продукти и услуги на пазара в рамките на дни, да се възползват от нови източници на приходи с възможност за споделянето им в реално време, както и да проследяват потребителското изживяване чрез персонализирани омниканални взаимодействия, вградени инструменти за анализ и унифицирани политики за контрол. Revenue Manager 16 ще се предлага от юни 2016 г.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X