Интернет

Prodavalnik.com стана OLX, засилва мобилната си версия

Владимир Владков

Владимир Владков

От средата на април prodavalnik.com вече ще се казва OLX, когато ще бъде пусната и нова версия на мобилното приложение и мобилния уебсайт на популярния у нас сайт за безплатни обяви. Новата корпоративна идентичност е наложена от преструктуриране в компанията майка Naspers, който обособява всички свои сайтове за безплатни обяви в над 107 страни по света под обща шапка и с еднакво име – OLX, заяви на пресконференция в София Спас Сливков, изпълнителен директор на OLX за България.

Той заяви, че промяната в името на сайта няма да се отрази нито върху функционалностите, нито ще изисква повторна регистрация на потребителите или въвеждане на техните обяви. През февруари тази година prodavalnik.com е на трето място с над 1 млн. уникални месечни посетители според данните на Gemius за България, а всеки ден в сайта се публикуват 35 хиляди нови обяви. От българския сайт отчитат и засилена тенденция за нарастване на посещенията през различни мобилни платформи, като една четвърт от посещенията са именно през смартфон или таблет. „Очаквам до 2 г. поне половината от посещенията да са през мобилно устройство, затова разработихме втора версия на мобилното приложение с по-интуитивен интерфейс, допълващ възможности като геолокация, получаване на известия на телефона за коментари и други дейности към публикуваната обява", заяви Пламен Нонински, маркетинг мениджър на OLX за България.


Prodavalnik.com стана OLX, засилва мобилната си версия

© Владимир Владков, Computerworld.bg

„През последните 5 години се промениха много неща в електронната търговия бизнеса, включително у нас. Доскоро купувачите разчитаха да си купят новите продукти предимно от големи търговски вериги, но благодарение на интернет технологиите обикновеният човек, малките фирми се сдобиха с много голяма сила, с широка аудитория и потенциален пазар, заяви Сливков. - Един от тях е prodavalnik.com, който за 3 години отчете 13 пъти увеличение на броя регистрирани посетители,

Той даде за пример и сайта airbnb.com, в който всеки може да си наеме жилище или стая където и да пътува по света, при това на половината от цената на хотелската стая в съответния град. „Само в Париж през 2011 г. сайтът е генерирал оборот от наеми за $240 милиона, които са отишли в джоба на частни лица, а това се отразява и върху хотелиерския бизнес в града. Това размества напълно позициите в търговията и бизнеса", каза Сливков. Другият пример е сайтът etsy.com, в който само за 2012 г. 800 000 човека са продали своите артикули. „Повечето изделия са произведени ръчно – модни облекла и аксесоари, козметика, всичко, което занаятчии или хора на изкуството могат да произведат, обясни Сливков. - Тези 800 000 човека нямат магазин на Пето авеню (бел.ред. известната търговска улица в Манхатън), а продават през сайт като etsy, който дава огромни възможности на обикновения човек и малка фирма да покаже своята креативност и да печели без да е част от огромна корпорация."

У нас prodavalnik, скоро под името OLX, дава възможност на всяко семейство, на всеки човек да предложи ненужните за него вещи и да допълни бюджета си, както и на всеки да намери ценна за него стока на добра цена, добави Сливков. 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X