Интернет

Microsoft сериозно обнови Bing

Computer World

Microsoft все още не може да надмине Google на пазара на онлайн търсачките, но не се предава, дори напротив – компанията обяви, че сериозно е обновила Bing, включително логото на търсачката, което вече е в унисон с новия имидж на марките на редмъндския гигант. Актуализацията ще се разпространи постепенно сред потребителите през следващите седмици.

Google е неоспоримият лидер на пазара от доста години. През август 66,9% от онлайн търсенията в САЩ са направени чрез Google, докато през Bing са минали 17,9% от заявките, с което търсачката на Microsoft се нарежда на второ място, според comScore. Yahoo, която използва механизмът за търсене на Bing, е била на трето място с 11,4%.

Но новото лого, освеженият потребителски интерфейс и подобрените възможности за търсене, с които Bing току-що се сдоби, са сигнал за „началото на нова, по-съвременна ера“ за търсачката, заяви в блог Лорънс Рипшър, генерален мениджър за потребителското изживяване в Bing.

Анализаторът от Opus Research Грег Стърлинг смята, че промените в Bing по-скоро няма да допринесат за значителен ръст на пазарния дял на търсачката. „Но с времето Bing може да се придвижи напред, докато продължава да надгражда някои от тези подобрения“, добави той в имейл.

Една от най-големите промени в търсачката е сливането на две функции – Snapshot и Sidebar – които бяха представени миналата година. Snapshot предоставя фактологични, структурирани данни за хора, места и обекти, докато Sidebar сондира акаунтите в социални мрежи, за да предостави релевантна информация, публикувана от контактите на потребителите в сайтове, като Twitter и Facebook. „В новия ни дизайн комбинирахме тези два източника на знания, за да осигури на хората поддържащия контекс, от който ще се нуждаят за всяка заявка“, обясни Рипшър.


Microsoft сериозно обнови Bing

© Computer World, Computerworld.bg

Нещо напълно ново в Bing е Page Zero – функция, която се опитва да даде отговор на заявка, докато потребителят все още я изписва, като показва линкове, информация и възможни действия преди да се появи първата страница с резултатите. „Мислим, че времето, което хората ще спестят, използвайки Page Zero вместо да навигират из страницата с резултатите, ще бъде значително“, сподели Рипшър.

Друга новост в търсачката е Pole Position. Това е набор от линкове и отговори, които биват показвани по-видимо, в по-голям формат от останалите резултати. Тази функция се включва само тогава, когато Bing е „убеден“, че напълно разбира намерението на търсенето.


Microsoft сериозно обнови Bing

© Computer World, Computerworld.bg

Също така Microsoft е подобрила начина, по който Bing се зарежда в различни устройства с разнообразни екрани. „Резултатите би трябвало да изглеждат еднакво красиво както в Surface или iPad, така и в PC или телефон“, посочи Рипшър.

В допълнение потребителският интерфейс е оптимизиран за сензорни екрани.

Макар че някои от новите функции в Bing са много близки до съществуващи функции в Google, търсачката на Microsoft предлага по-богат потребителски интерфейс и изживяване, според Стърлинг. „А интеграцията на социално съдържание в търсачката е новаторска, дори и да не е толкова полезна“, добави той.

Като цяло, на ниво потребителски интерфейс, Microsoft е обновила и доста други елементи, като шрифтовете, разстоянието между надписите, цветовете, визуалните ефекти, дизайна на полето за търсене и логото на Bing. С тези промени компанията се опитва да прокара идеята, че обхватът на Bing вече е значително по-широк и се простира и до продукти, като Xbox, Office и Windows Phone, заяви Скот Ериксон, старши брандинг и криейтив директор в Microsoft. Целта е била да бъде създадена „една нова визуална идентичност, която най-добре описва Bing като част от семейството на Microsoft, посочи той в блог.

Oсвеженият потребителски интерфейс на Bing

IDG News Service Маями





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X