Интернет

Facebook се сдоби с нова търсачка - ДОПЪЛНЕНА

Computer World

Марк Зъкърбърг, CEO на Facebook, обяви Graph Search на конференция на 15 януариFacebook започна да прави налична за някои свои потребители изцяло обновена търсачка, която дава много нови възможности за получаване на точни резултати. В компанията наричат търсачката Graph Search, тъй като тя предлага много повече визуални резултати и насърчава харесването и споделянето и нови неща.

Новата търсачка все още е в бета фаза и не е достъпна за всички потребители по начина, по който официално ще се използва, но във Facebook вече има нейна страница и там може да се тества от всеки.

Досега социалната мрежа типично бе начин за хората да бъдат виртуално свързани с неща, с които вече са свързани от реалния живот. Според главният изпълнителен директор на компанията Марк Зъкърбърг, това ще се промени, тъй като Graph Search значително ще разшири възможностите на потребителите да създават нови връзки. „Това е пътешествие обратно до корените ни. Това е нещо, което никоя друга компания няма“, заяви той на конференция на 15 януари.

Зъкърбърг сподели, че по този инструмент за търсене се работи от години в централата на компанията в Менло Парк, Калифорния.

Graph Search работи, като дава възможност на даден потребител да изпише своята заявка за търсене в ново поле, което се намира в горната част на всяка Facebook страница. Търсенето може да бъде както относно отделен човек или група, така и относно интереси. Graph Search се различава от досегашната търсачка по това, че позволява търсене чрез фрази, свързани със специфични интереси и с нещата, които приятелите на търсещия харесват.

Например, един потребител може да напише Friends who like Star Wars или Mexican restaurants in Palo Alto my friends have been to и търсачката ще покаже резултати, съответстващи на тези фрази. В първия случай тези резултати ще включват приятелите на търсещия, които са харесали Star Wars, а във втория – списък с мексикански ресторанти в Пало Алто, в които са били приятелите на потребителя, както и допълнителна информация за тези заведения.

Резултатите биват показвани според значимостта си, така че един ресторант с повече харесвания вероятно ще се появи по-нагоре. За класирането на резултатите значение имат и неща, като това колко потребители са отбелязали, че са били там чрез Facebook.

Освен това социалната мрежа си партнира с търсачката Bing на Microsoft, за да запълни някои празнини в Graph Search, например във връзка с информация за метеорологични условия или за новоизлезли песни или албуми. Но от Facebook подчертаха, че новата търсачка е базирана на индексиране на данни само от социалната мрежа.

Според компанията, Graph Search може да послужи за основа на много услуги за свързване на потребители.

Въпреки че инструментът изглежда обещаващ, той далеч не е завършен. Засега търсачката може да се справя със заявки, единствено свързани с хора, снимки, места и интереси. Graph Search е наистина голям проект и ще ни отнеме години, за да индексираме цялата карта на графиката“, посочи Зъкърбърг.

Индексирането на всички данни в социалната мрежа е „масивен научен проблем за Facebook, коментира анализаторът от Gartner Брайън Блау. Но той смята, че компанията със сигурност може да се справи с него и че Graph Search е позитивен ход за нея. „Старата търсачка не беша интересна. Тази е много по-релевантна“, изтъкна Блау.

Разбира се, по време на конференцията към Facebook бяха зададени и въпроси относно виртуалното лично пространство на потребителите. От компанията заявиха, че с Graph Search потребителите ще могат да виждат само онова съдържание, което са можели да виждат и преди, така че, например, информация, която някой е решил да скрие от останалите, но не и да изтрие, няма да бъде показвана в резултатите. Така че потребителите ще могат да виждат резултати, които така или иначе са достъпни за тях във Facebook.

В допълнение скоро социалната мрежа ще се сдобие и с нови, по-лесни опции за контрол на личното пространство.

IDG News Service Сан Франциско





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X