Интернет

Google търсенето става автоматично криптирано

Computer World

Скоро Google ще активира SSL (Secure Sockets Layer) криптиране по подразбиране за потребителите, които използват търсачката на компанията, докато са влезли в Google акаунтите си. С SSL криптирането в Google потребителите получават кодиран от край до край канал за търсене между устройството си и търсачката. Така използваните термини за търсене и получените резултати получават защита от прихващане от трети страни, обясняват от компанията.

До няколко седмици всички потребители, които са влезли в Google акаунтите си, ще бъде автоматично пренасочвани към сигурен сайт за търсене. За онези, които са излезли от Google профилите си или нямат такива, криптирането няма да е по подразбиране и автоматично, но те също ще могат да отидат до този сайт и да се възползват от защитата.

Криптирането важи за стандартно търсене в мрежата, както и за търсене на изображения и обхваща всички настройки на търсачката, но не и Google Maps. С SSL търсачката може малко да се забави, защото първо устройството на потребителя трябва да установи защитена връзка с Google.

Ходът идва година след като компанията направи SSL криптирането стандартна настройка за Gmail, а също така пусна и услуга за криптирано търсене.

Докато търсенето се превръща в едно все по-къстамизирано изживяване, ние осъзнаваме растящото значение на защитата на персонализираните резултати от търсене, които предоставяме“, заяви в блог продуктовият мениджър за Google Ивълин Кейо.

Криптирането ще е особено полезно за хората, използващи несигурна Интернет връзка, например Wi-Fi точка в Интернет кафе, според Кейо.

Уеб сайтовете, посетени от органични резултати, ще продължат да „знаят“, че потребителите са дошли от Google, но няма да получават информация за всяка индивидуална заявка. Също така чрез Google Webmaster Tools сайтовете ще могат да получават и агрегиран списък с топ 1000 заявки за търсене в Google, които са генерирали трафик към тях през изминалите 30 дни, като данните идват разбити и по дни.

Ако обаче един потребител кликне на реклама, появила се на страницата с резултати от търсене, браузърът ще продължи да изпраща детайлна информация за това действие и за заявката, за да могат рекламодателите да измерват и подобряват ефективността на кампаниите си.

IDG News Service Бангалор





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X