Интернет

Алгоритъмът Panda променя коренно SEO в Google

Computer World

През март тази година Google пусна сериозно обновление на алгоритъма си за класиране на уеб страници при онлайн търсене. Актуализацията се нарича Panda и тя удари сериозно много сайтове, чийто рейтинг спадна драстично. Panda силно променя техниките за оптимизация (SEO) за търсачката на Google. Ако доскоро беше много важно например в заглавието, подзаглавието и първия абзац да присъстват ключовите думи, те да се повтарят даден брой пъти, изображенията да съдържат алт таг, съдържанието да е качествено и уникално, то вече на първо място застава просто доколко хората харесват и споделят една статия, страница или сайт. Panda разпознава съдържанието, което е писано специално с цел SEO и го класира по-ниско от съдържанието, което привлича хората да го четат и споделят. Така търсенето в Интернет вече не се базира просто на качественото и добре оптимизираното за търсене съдържание, а от предпочитанията на потребителите. И Google се обогатява с все повече канали, за да следи какво се харесва – търсачката, бутонът +1, браузърът Chrome, социалната мрежа Google+...

Приблизително всеки месец Panda събира и проследява данните от тези източници на информация и сайтовете, които хората харесват повече, се поставят в една група, а по-малко харесваните, иначе казано по-скучните – в друга. Разбира се, „харесването“ се базира на множество конкретни показатели, а не просто на бутон „like“, макар и да създава точно такава асоциация, която е и показателна за логиката на Panda. Също така алгоритъмът отчита в полза на сайтовете, които привличат не само повече потребители, но и ги задържат за повече време и ги карат да преглеждат повече страници, също за възможно по-дълго време. Положително е и повече хора да влизат директно в сайта, а лош индикатор е, ако потребителите влязат за малко в сайта и го затворят или се върнат обратно на страницата с резултатите. Заради коренната промяна в алгоритъма SEO специалистите се сблъскаха с предизвикателството да преразгледат методите си и вместо да разчитат на ключови думи, тагове, специални заглавия за търсачката и други традиционни методи, да се концентрират върху потребителското изживяване в сайта, върху цялостното удоволствие от посещението. Така вече SEO консултантите трябва да се грижат и за марката, за истинската популярност на сайта сред хората, тъй като именно те играят все по-важна роля в класирането на резултатите.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X