Компютърен Хардуер

HP Inc. Bulgaria: Промяната е ключова част от корпоративното ни ДНК

Computer World

Асен Георгиев (на снимката) е генерален директор на HP Inc. Bulgaria. Той се присъединява към екипа на Hewlett-Packard Bulgaria през 2006 г., като за този период заема различни търговски и управленски позиции. Последната длъжност, която изпълнява до избирането му на новия пост е  търговски директор в отдела за персонални системи и решения за печат на Нewlett-Рackard България. Георгиев има бакалавърска степен по компютърни системи и технологии от Техническия университет-София и магистърска степен по маркетинг от Университета за национално и световно стопанство.

Г-н Георгиев, Вие сте в компанията от дълги години. Каква е визията Ви за бъдещето на новата организация HP Inc. след разделянето на „Hewlett-Packard“ на две?

HP Inc. e нова корпорация с богата история – началото е поставено с Hewlett Packard през 1939 г. с една-единствена цел – да създава иновации. Вече 77 години промяната е ключова част от корпоративното ни ДНК и по някакъв странен начин - единственото нещо, което е константа. Промяната е в основата на нашата еволюция от гаражна компания до организация с близо 50 000 служители, над 18 000 собствени патента и над 400 продуктови отличия само за последната една година. HP Inc. е лидер в повечето пазарни сегменти, в които работи. Повече от 80% от компаниите във Fortune топ 500 са клиенти на HP Inc. Нашата визия е да създадваме технологии, които правят живота по-добър за всеки и навсякъде – за всеки човек, за всяка организация и за всяка общност по целия свят. Не спираме да се променяме и да следваме тенденциите, а често и да ги създаваме. Визията на НР Inc. се уповава на 5 пазарни сегмента, в които компанията ще се развива: 3D Printing, immersive experiences, hyper mobility, Internet of ALLThings, smart machines.

Какво е текущото състояние на бизнеса на HP Inc. в България, в какви направления ще работи компанията, към какви клиенти ще бъде насочена?

Една от причините за появата на HP Inc. е по-добър фокус при управлението на ресурсите ни като компания. Ние се фокусираме върху решенията за печат, персоналните системи, новото звено за 3D печат и решенията, с които помагаме на бизнеса да постига по-добри и видими резултати. Потребителите търсят гъвкави решения, които да отговарят на динамиката на днешния ден. HP Inc. създава нови възможности, така че технологията да има значително влияние върху живота на хората, бизнеса, институциите и обществото. Като една от най-големите технологични компании в света, НР Inc. предлага обширно портфолио в сферите на печата, персоналните компютри, мобилните устройства, решенията и услугите, за да предоставя решения за нуждите на бизнеса и клиентите.

Какво предвиждат плановете за развитие на бизнеса на HP Inc. през настоящата година?

Ние не спираме да се променяме и да следваме тенденциите, а често и да ги създаваме. Вярваме, че ще бъдем по-бързи, по-гъвкави и креативни в работата си със служители и клиенти, в технологиите, които създаваме и в изпълнението на мисията, която споделяме. Вярваме, че HP Inc. е бъдещето, защото знаем, че най-добрият начин да предричаш бъдещето е да го създаваш, работейки заедно с добри партньори.

В основните пазари на компанията - решения за печат и бизнес компютри, ние сме глобален лидер. Стратегията на HP Inc. за развитие на решенията за печат е да отговори на нуждите на бизнеса с новата технология PageWide, както и на нуждите на домашните потребители с Ink Advantage, като част от решенията за момента се предлагат само на определени пазари. В дългосрочен план компанията ще се фокусира и върху лидерство в 3D printing пазара, като ще навлезе там по изцяло нов начин.

Стратегията на HP Inc. за персоналните компютри се базира на представяне на устройства с multi-OS/multi-form factor, като освен динамично развиващите се тенденции за бизнес компютрите като нови формати, изключително мобилни платформи, които да предоставят производителността и функционалността на традиционните настолни и мобилни компютри, което ще промени начина, по който потребителите ще ползват своите устройства.

HP Inc. наследи бизнесите с персонални компютри и принтери на „старата“ Hewlett-Packard. Пазарът на компютри обаче бележи стабилен спад вече няколко години. Как компанията възнамерява да компенсира това свиване? Какво е бъдещето от технологична гледна точка според Вас в тази насока?

Развитието на бизнес компютрите достигна над 200 милиона устройства с Windows 10, което ще продължи през 2016, но въпреки това ние инвестираме в нови категори, търсейки все по-динамичен и креативен отговор на нуждите на съвременните протребители. Именно това е причината през последните няколко месеца да направим редица продуктови премиери:

- Представихме ново портфолио от бизнес и потребителски компютри, като много от тях са иновативни за сегмента си, като най-тънкият и лек в света бизнес компютър и най-малкият в света настолен компютър;

- Лаптопът от серията Star Wars Special Edition удоволетвори много клиенти и в резултат оценяваме партньорството ни с Disney и Lucas Films, около Star Wars: The Force Awakens;

- В персоналните компютри основният ни приоритет е постигане на ръст в продажбите, като това ще помогне да задържим пазарния дял на компанията #1 Бизнес PC share, развивайки премиум продукти в бизнес и потребителския сегмент, развивайки Elite x2 и други хибридни устройства.

Какви са плановете на HP Inc. по отношение решенията за печат? Какви новости могат да очакват клиентите?

Бизнес печатът винаги се е променял с бързи темпове. За да отговорим на нуждите на клиентите, ние трябва да сме гъвкави и да се фокусираме върху оптимални решения. Смятаме, че ще успеем да разбием много митове, натрупани през годините в областта на печата. Съвсем скоро предстоят официалните премиери на продукти и решения на НР Inc., които, надявам се, ще можем да тестваме заедно към края на април. Нека запазим подробностите в тайна дотогава.

Компанията вече заяви интерес към пазара на триизмерния печат. Какво предвиждате в тази сфера?

3D продуктите ще бъдат все по-търсени в бъдеще, ние от HP Inc. очакваме да бъдем лидер на пазара и ще направим всичко възможно това да се случи с новите ни продукти и решения. Приносът ни в 3D печата се основава на 30 годишен опит в областта на печата и над 5000 патента в сферата. Този опит ще ни помогне да станем иноватори и лидери на този пазар.

Въпросите подготви Констанца Кадънкова





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X