Компютърен Хардуер

Lenovo ще прави конкурент на HoloLens

Владимир Владков

главният технологичен директор на Lenovo Питър Хортензиус.Microsoft още не е пуснала на пазара HoloLens, но Lenovo вече има идея да създаде конкурентен шлем за виртуална реалност, според главният технологичен директор на компанията Питър Хортензиус.

„Ние сме готови да осигурим тези неща на пазара, тъй като потребителското търсене расте“, каза Хортензиус в интервю за IDG News Service. Концепцията за виртуалната реалност вече е доста популярна, но Хортензиус е привлечен от тази за добавена (уголемена) реалност, в която виртуални обекти се наслагват върху физическия свят чрез каски като HoloLens. Виртуалната (VR) и добавената реалност (AR) ще станат големи пазари и Lenovo иска да е част от тях, добави той.

Lenovo работи в тясно сътрудничество с Microsoft и Хортензиус каза, че HoloLens дава добра визия за пътя на развитие на AR пазара.

Освен че посочи възможно собствено или закупено устройство Хортензиус не даде никакви подробности за това как компанията ще развива и пуска на пазара хардуер за добавена реалност. Той каза, че Lenovo е горда с факта, че инвестира много в иновации, което показва, че разработката на такъв шлем няма да е проблем.

Другиа опция би била да плати на Microsoft лиценз за технологията й HoloLens, която се поддържа от Windows 10 като платформа за AR. Но Хортензиус заяви, че Lenovo има способности да изкара на пазара собствени устройства, ако пазарът го изисква, точно както е станало в миналото с персоналните компютри, телевизорите и мобилните устройства.

Lenovo инвестира големи суми в научно-изследователски лаборатории, които помагат за усъвършенстването на технологиите за лаптопи и сървъри. Някои от ключовите иновации в лаптопите, таблетите и екраните бяха показани от Lenovo на CES 2016.

Има многобройни начини на употреба на уголемената реалност извън традиционните области като забавления и видео игри. Тя може да бъде полезна в търговски приложения, особено при обучения и отстраняване на аварии, каза още Хортензиус.

Microsoft показа как HoloLens помага на студенти по медицина при разучаването на човешката анатомия. Тримерна конструкция на тялото бе създадена в зрителното поле на HoloLens, а студентите можеха на навигират в цялото тяло. Това би помогнало и при обучението на бъдещи хирурзи.

Lenovo не е единствената компанията, която обмисля развитие на виртуална и на добавена реалност. HP се стреми към „смесена реалност“ (blended reality) чрез своя стратегия, включваща създаване, обработка и отпечатване на 3D обекти. Dell рекламира своя Alienware X51 като „готов за виртуалната реалност“, като той ще се продава с опционален шлем Oculus Rift.

Поглъщащите изживявания, които комбинират AR и VR, може да са ключови в желанието на Lenovo да проникне в затворената геймърска общност. Lenovo вече създаде първата си игра, екшънът Game State, чийто код е писан на обществени начала. На CES 2016 компанията показа компютър и монитор, реализирани в сътрудничество с компанията за геймърски хардуер Razer.

Някои компании предлага цяла серия продукти за геймъри (от компютри до монитори), но Lenovo няма геймърски таблет. Хортензиус каза, че такъв таблет би бил полезен и компанията ще пусне такъв след време.

Продуктите, показани от Lenovo на CES 2016, включват иновативния таблет ThinkPad X1, който може да бъде персонализиран според индивидуалните нужди. Потребителите могат да добавят или премахват функции чрез изваждане на модули в долната част на устройството. В момента Lenovo предлага проектор, батерия и медиен модул, а потребителят може да поиска и нови.

Lenovo бе и първият производител на CES 2016, който обави хибрид с OLED екран – моделът ThinkPad X1 Yoga.

Хортензиус каза, че компанията ще продължи да добавя нови функции в компютърните си устройства. Една от най-обсъжданите е безжичното зареждане, но той каза, технологията ще стигне до персоналните компютри „след известно време“.

IDG News Service





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X