Компютърен Хардуер

Apple се заема сериозно с корпоративния пазар

Computer World

На скорошната си широко отразена пресконференция, проведена в Сан Франсиско, Apple отчетливо демонстрира промяна на отношението си към корпоративните клиенти. Гигантът в областта на потребителската електроника прекроява имиджа си, предлагайки оборудване и аксесоари за използване по време на работа и правейки големи стъпки към задоволяване на потребностите на компаниите и техните ИТ отдели.

По време на събитието ръководителите на Apple на няколко пъти изразиха благоразположението си към предприятията: ръководителят на компанията, Тим Кук, засипа с похвали IBM и Cisco, а по-късно се случи нещо неочаквано – на сцената се появи топ мениджър от Microsoft, за да демонстрира приложенията Office 365 за iPad, позволяващи работа на няколко екрана. Също така Apple представи и дългоочаквания iPad Pro заедно с няколко ценни работни аксесоара.

Поначало таблетът iPad е продукт за потребителите – създатели на съдържание. Пред последните няколко години неговите продажби спадат и в момента от компанията го позиционират и като устройство за бизнеса. Екранът на новия продукт е с диагонал 12,9 инча – това е най-големият таблет на компанията до момента. Цените му в САЩ ще започват от 799 долара, а продажбите се очаква да стартират през ноември.

“iPad красноречиво показва нашия замисъл за това какво е бъдещето на персоналните изчисления: устройство с прост стъклен корпус с мултитъч дисплей, което веднага се превръща в каквото искате – заяви Кук. – Само за пет години iPad напълно промени начина по който творим, учим, работим. Apple става партньор на водещите доставчици на корпоративни решения, IBM и Cisco, така че заедно да променим начина работа в предприятията.”

Заедно с таблета бяха представени и нови аксесоари, които също са ориентирани към бизнес потребителите. Стулусът Apple Pencil и клавиатурата Smart Keyboard, много напомняща тази на таблета Microsoft Surface, ще струват съответно 99 и 169 долара.

“Очевидно iPad Pro е ориентиран към предприятията – споделя Джен Доусън, главен анализатор и основател на компанияъа Jackdaw. – Клавиатура, стилус, многозадачност и т.н. са функции предназначени да превърнат таблета в реална алтернатива на персоналния компютър.”

Според анализатора през последните няколко години от Apple са започнали да гледат по-сериозно на корпоративния сегмент. “Според мен в компанията считат, че пазарите на продукти за корпорации и за сферата на образованието ще станат ключови при стабилизирането на продажбите на iPad”, обяснява още той. iPad Pro със своите аксесоари и с партньорството с IBM и Cisco биха могли да укрепят продажбите, но надали отново ще достигат предишните пикови стойности, тъй като периодите на обновяването на устройствата в предприятията ще са по-дълги.

“Мисля, че в повечето iPad не може да замени работната спанция”, коментира Бен Баярин, анализатор в Creative Strategies. По негово мнение таблетите, в това число и игромният iPad Pro, биха били най-полезни на служители, работещи извън офиса, както и на такива, чиито отговорности не изискват постоянен достъп до компютър.

Клавиатурата ще е позлезна за много потребители, докато стилусът би се харесало на онези, които постоянно носят със себе си тефтер или използват таблета за водене на записки. “Apple дава на тези служители дигитална версия на инструмента, който вече използват – продължава анализаторът. – Стилусът може също да заинтригува милионите работници, които ежедневно изполват обикновени моливи.”

В своите методични “ухажвания” на корпоративните клиенти Apple стигна до нещо, което преди известно време би било немислимо: Фил Шилер, старши вицепрезиддент в компанията, покани на сцената представител на Microsoft, за да демонстрира възможностите на Office 365, специално реализирани за iPad Pro. “Кой е най-добър при офис приложенията ако не Microsoft?”, заяви Шилер.

Появата на Microsoft е пореден знак за затопляне на отношенията между двата технологични съперника. Достъпността на Office и iOS носи изгода и на двете компании, счита Доусън.

В Apple постъпват разумно, правейки неголеми, но решителни, стъпки към предприятията, смята още той. “Струва ми се, че няма начин, по който веднага тази сфера да стане много печеливша за компанията. Аз наричам това, което прави Apple, тактика на колбаса: не изяждате веднага целия колбас, а режете парче по парче. Точно така постъпва Apple.”

Може да се каже, че Apple излезе на корпоративния пазар преди години, когато служителите в различни организации започнаха да изискват от ИТ отделите да поддържат техните лични устройства. Днес в компанията ясно виждат бизнес възможностите в тази сфера и са готови да атакуват в тази насока.

CIO, САЩ





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X