Компютърен Хардуер

Продажбите на Kindle устройства „чупят“ рекорди

Computer World

Amazon публикува данни за продажбите през последния месец на тази година на Kindle електронни читанки и таблети Kindle Fire. Предновогодишният сезон за устройствата от Kindle семейството е най-добрият по отношение на търсене. Всяка седмица в рамките на целия декември интернет магазинът е изпращал на клиентите повече от 1 милиона устройства. Това означава, че в през последния месец на тази година са били реализирани повече от 4 милиона Kindle устройства.

Най-продаван продукт е Android-базираният таблет Kindle Fire, идващ със 7-инчов сензорен дисплей (1024x600 пикесла) и на цена 200 долара. Второто място за най-продаван продукт е за електронната читанка Kindle Touch. Това устройство разполага с 6-инчов дисплей E-Ink, поддържащ сензорно упралвение. Тройката се допълва от оригиналният Kindle е-четец.

Припомняме, че на 28 септември, Amazon представи Kindle Fire. Таблетът поддържа само Wi-Fi, има 8 GB памет за съхранение и двуядрен 1 GHz процесор. Според Amazon устройството предостави около 8 часа непрекъснато четене при изключена безжична функция. За разлика от iPad и други конкуренти при таблетите, Kindle Fire няма камера или микрофон.

На 18 декември анализаторите от IDC публикуваха ново изследване за пазара на таблети в световен мащаб. Според него за периода на третото тримесечие на 2011 година са били продадени 18,1 милиона такива устройства, което е с 23,9% повече спрямо Q2’2011. Същевременно за една година продажбите са нараснали с впечатляващите 264,5 процента. Въпреки тези сериозни ръстове, първоначалните прогнози се оказват по-високи. Предвижданията на анализаторите за третото тримесечие на тази година са били за продажби в рамките на 19,2 милиона устройства.

Таблетите на Apple са с най-голям дял от пазара - 61,5%, което съответства на 11,1 млн. броя iPad. Добре е да се отбележи, че делът на iPad намалява – 63,3% за Q2’2011.
През третото тримесечие на тази година таблетите на базата на Android ОС заемат 32,4% от пазара, докато през предходния период този процент е бил 33,2. Според мнението на анализаторите от IDC, през четвъртото тримесечие този показател ще нарасне до 40,3%. Този сериозен ръст ще се дължи на силните продажби на Amazon Kindle Fire, който ще “отхапе” част от дела на iPad.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X