Предприемачество

Facebook комбинира чатовете на Messenger и Instagram в ново приложение за малкия бизнес

Мария Динкова

Facebook пуска ново приложение, което ще позволи на малкия бизнес да управлява страниците и профилите си във Facebook, Messenger и Instagram, пише The Verge. Апликацията ще се нарича Facebook Business Suite и ще събира бекенд инфраструктурата на трите приложения, така че собствениците на малки компании да могат да получават съобщенията от клиенти и уведомленията си само на едно място. В допълнение се планира в бъдеще да бъде добавена и интеграция с WhatsApp.

Приложението също така ще позволи на малкия бизнес да публикува във Facebook и Instagram едновременно и ще осигурява данни за това как протичат рекламните кампании в социалните мрежи. Голяма част от функционалността за междуплатформено публикуване вече е достъпна за администраторите на бизнес профили в Instagram, които са свързани с Facebook Pages.

Интегрирането на различните услуги отдавна беше в списъка със задачите на Facebook. Миналата година The New York Times съобщи, че социалната мрежа планира да комбинира опциите за съобщения на WhatsApp, Instagram и Messenger, запазвайки ги като отделни приложения, но разрешавайки междуплатформени комуникации.

Разбира се, намеренията на Facebook да свърже своите приложения предизвика притеснения сред антитръстовите регулатори. Като част от доклада от 2019 във връзка с практиките за неприкосновеност на социалната мрежа Европейският парламент предупреди, че плановете на гиганта представляват потенциална заплаха за конкуренцията. "Мащабите на риска при подобно споделяне на данни се увеличават много, имайки предвид че в началото на 2020 Facebook смята да интегрира техническата инфраструктура на Messenger, Instagram и WhatsApp, които имат над 2.6 млрд. потребители", се отбелязва в доклада.

Заедно със своето ново бизнес приложение Facebook пусна трета версия на продължаващото си изследване за това как малкият бизнес се управлява по време на пандемията от коронавирус, както и проучване за моделите на потребителското пазаруване, поръчано от Deloitte. 48% от анкетираните отбелязват, че те са увеличили своите онлайн разходи от началото на пандемията, а 73% от тези, започнали нови бизнес инициативи по време на пандемията отбелязват, че поне една е била свързана със стартиране на малък бизнес.

Facebook планира новият бизнес инструмент да стане достъпен за малките фирми на първо място, а в бъдеще опцията ще бъде пусната и за по-големи организации.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X