Предприемачество

Lime се изтегля от 12 пазара

Иван Гайдаров

Lime, най-голямата компания за споделяне на електрически тротинетки в света, се изтегля от 12 пазара и освобождава персонал в търсене на по-добро глобално финансово представяне. В САЩ Lime напуска Атланта, Финикс, Сан Диего и Сан Антонио, а извън родните пазари компанията се изтегля от други няколко големи града, включително Богота, Лима и Рио де Жанейро.

Lime съкращава и 14% от служителите си на пълен работен ден по целия свят, което ще засегне около 100 души, съобщават от компанията и добавят, че това се налага заради стремежа ѝ да генерира печалба на фона на недостатъчно голям интерес към услугата и някои регулаторни предизвикателства на въпросните пазари, включително забрани за нощно каране и високи такси за издаване на разрешително за работа.

"Прехвърлихме основния си фокус върху рентабилността", казва главният изпълнителен директор Брад Бао в публикация в блога на компанията и добавя: "Докато по-голямата част от нашите 120+ пазара приеха решенията за микромобилност бързо и са печеливши, има и такива общности по целия свят, където микромобилността се развива по-бавно".

Lime стартира като компания за споделяне на велосипеди през 2017 г., но още на следващата година се преориентира към електрическите тротинетки, след като нейният настоящ конкурент Bird се превърна в пионер на този пазар в Санта Моника. Други два основни представители на споделената дигитална икономика - Uber и Lyft – също стартираха подобни услуги.

До момента Laim е събрала инвестиции в размер на 777 милиона долара, а пазарната ѝ капитализация се изчислява на 2,4 милиарда долара, тъй като електрическите тротинетки се оказаха изключително удобни, особено за потребители, пътуващи на кратки разстояния в претоварените градове.

Lime и Bird генерират дори по-бърз растеж от Uber и Lyft в ранните им години, но все още не могат да излязат на печалба. Електрическите тротинетки имат кратък срок на експлоатация, а и често стават обект на кражби и вандалски действия. Зареждането им също е скъпо. В допълнение към това, първите модели в индустрията не бяха създадени за толкова интензивна употреба и съхранение при неблагоприятни метеорологични условия.

Компаниите за споделяне на електрически тротинетки също така се сблъскват с някои регулаторни проблеми, свързани с безопасността и управлението им по пешеходни зони и тротоари, които възпрепятстват по-бързото разпространение на подобни услуги.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X