Предприемачество

PayPal - първата западна компания на китайския пазара на дигитални финансови услуги

Иван Гайдаров

Много западни компании искат да намерят път към огромния китайски пазар за дигитални разплащания. Първата от тях, която успя да направи това, е PayPal. Финтех компанията е получила лиценз за предоставяне на дигитални платежни услуги в Китай, след придобиването на мажоритарен дял в местна компания за разплащания.

Китайската централна банка е одобрила придобиването на 70% дял от GoPay, съобщиха двете компании в понеделник, като по този начин PayPal става първата чуждестранна компания, лицензирана за предоставяне на подобни платежни услуги в Китай. Условията на сделката, която се очаква да приключи до края на 2019 г., не са оповестени все още.

GoPay е малък доставчик на разплащателни услуги в Китай, който функционира подобно на PayPal - позволява на търговците да приемат плащания без кредитни карти, направо на своите уебсайтове.

Американските компании за разплащане и кредитни карти от години се опитват да пробият във втората най-голяма икономика в света, където нарастващата средна класа означава и нарастващ пазар на потребителите, които търсят кредити, кредитни карти и услуги за трансфер на пари. През последните години китайското правителство се отвори към чуждестранните компании, като им позволи да започнат да кандидатстват за лицензи за стартиране на разплащателни мрежи в страната, но процесът на одобрение протича бавно. Поемайки мажоритарната собственост върху GoPay, PayPal получава достъп до нейния лиценза за предоставяне на онлайн платежни услуги.

"Очакваме с нетърпение да си партнираме с китайските финансови институции и технологични платформи, предоставяйки им по-изчерпателен набор от платежни решения за бизнеса и потребителите, както в Китай, така и в световен мащаб", заяви изпълнителният директор на PayPal, Дан Шулман, в изявление в LinkedIn.

Сделката отваря вратата за PayPal да обработва дигитални транзакции в Китай, които се оценяват на трилиони. Но конкуренцията може да се окаже по-сериозна, отколкото си мислят в момента в компанията. Местните услуги за дигитални плащания на Alibaba - AliPay - и на Tencent - WeChat Pay – доминират на този пазар, отчасти като улесняват търговците да използват услугите им, приемайки плащания чрез мобилни телефони, а не чрез създаването на инфраструктура за плащания с кредитни карти. От миналата година повече от 8 милиона физически магазини в Китай интегрираха AliPay в своята инфраструктура.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X