Предприемачество

Българският стартъп MammothDB бе купен от създателя на MySQL

Владимир Владков

Щатският разработчик на бази данни с отворен код MariaDB обяви, че придобива българската компания за корпоративни анализи на Големи данни MammothDB, като сумата на сделката не бе оповестена. Чрез този ход MariaDB ще разшири европейското си присъствие с нов офис в София и ще увеличи своята глобален потенциал от инженерни и консултантски таланти. Придобивайки MammothDB компанията ще подсили своето аналитично решение MariaDB AX, изпълнявайки стратегията си за бази данни като услуга (DbaaS), пише в изявлението на MariaDB.

Компанията, основана от създателя на MySQL Монти Уайдениус, предлага всички свои софтуерни решения с лиценз за отворен код. „Екипът на MammothDB се присъединява към MariaDB в критичен за нашия растеж момент, допринасяйки с впечатляващи постижения в доставките на решения за Големи данни, заяви главният изпълнителен директор на MariaDB Майкъл Хауърд. - През последната година имаше засилено търсене на MariaDB AX от страна на организации, които се стремят да запълнят „празнината“ от аналитични инструменти с отворен код, оставена от затворените решения на компании като Oracle и Teradata”, допълни Хауърд.

MariaDB получи в края на 2017 г. $54 млн. от инвеститори като Alibaba Group и Европейската инвестиционна банка, с част от които явно ще финансира сделката.

„Има голяма синергия межди нашата мисия и целта на MariaDB да предоставя иновативни решения за бази данни от корпоративен клас, но само за частица от цента на другите налични на пазара възможности, коментира и Стив Кайл, бивш главен изпълнителен директор на MammothDB. - MammothDB бе създадена, за да помогне на организациите, които не желаят да използват 80% от своите ИТ бюджети за лицензи и хардуер... Заедно с MariaDB ще продължим да преследваме тази цел и да предложим още по-мощни аналитични инструменти на глобалната общност от поддръжници на отворения код.“

През 2016 г. MammothDB получи наградата на БАИТ за 2015 г. в категория „Бизнес иновативност“ заради проекта си iRate. Системата е създадена от българските програмисти за компанията DHL и изчислява сегашната и бъдещата цена за превоз от точка А до точка Б, съобразявайки се с повече от 1000 фактора. Cisco също разчита на MammothDB, като с нейния аналитичен инструмент отчита обемната информация от системите за онлайн поддръжка, свързани с гарантирането на качеството на услугите на американския мрежов гигант.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X