Корпоративни Комуникации

Близо 80% от фирмите планират да ползват обединени комуникации, според DiData и Ovum

Computer World

Около 78 на сто от фирмите имат стратегически план и бюджет да внедрят някои компоненти на системите за обединени комуникации и сътрудничество (UCC), а 42% от вземащите решения разполагат с бюджет да инвестират в повечето аспекти на UCC, твърди изследване, проведено от Dimension Data в сътрудничество с анализаторите от Ovum. Те са анкетирали 1320 корпоративни мениджъри, отговарящи за ИКТ инвестициите, и 1390 технологични потребители от 18 страни.

Проучването „Dimension Data 2013 Global UCC“ разкрива още, че вземащите решения за ИТ внедрявания в големите организации смятат да похарчат поне $50,8 мнл. за UCC системи през следващите 2 г.

Старши анализаторът от Ovum Клаудио Кастели, заяви, че по традиция страните от Западна Европа и САЩ са много „зрели“ пазари по отношение на внедряването на UCC, като нивата на проникване достигат 96 на сто при средно 75% за света.

Според Dimension Data, когато компанията анализира стратегическия подход, който предприятията имат по отношение на UCC, включвайки тенденции като BYOD, фокус върху мобилността на UC и социалното сътрудничество и целите за увеличаване на „светкавичната реакция“ на бизнеса, само 38% от анкетираните мениджъри са направили профил на своите корпоративни потребители.

Друг ключов извод от изследването е, че до 2015 г. между 34 и 42 на сто от големите предприятия ще имат предвид закупуването на разнообразни UC приложения като инсталирана в компанията система, но все пак управлявана отвън услуга.

Според представител на Dimension Data бизнесът не трябва да пренебрегва облачните възможности, но трябва да търси и партньори, които да управляват бързопроменящите се UCC активи и инвестиции.

Въпреки наличието на частни облаци от известно време, предприятията трябва да подходят предпазливо към облачното внедряване, тъй като инсталираните в офисите системи представляват 88% от IP централите и 83 на сто от аудиоконферентните системи, допълва той.

Анализаторите добавят, че ИКТ мениджърите, които пренебрегват вътрешните препятствия пред внедряването на UCC, поставят своята компания в доста рискова ситуация. Сред другите изводи в изследването са:

- 50% от анкетираните казват, че ще се възползват от някаква форма на външни управлявани услуги, а 70 на сто заявяват, че биха обмислили подобен вариант.

- Организационните предизвикателства представляват една от най-големите пречки пред инвестициите в UCC системи.

- Умните устройства като смартфони и таблети са сред факторите за обсъждане, планиране и управление на UCC решения в предприятията.

- Стандартизирането на системите за обединени комуникации и мобилните UCC клиенти е ключово за разработването на UCC стратегии.

Компаниите ще трябва да инвестират по-сериозно в UCC решения през следващите 4 г., тъй като все повече техни служители работят от дома си, в отдалечени офиси и дори в движение, твърдят от IDC.

Според изследване на IDC, пазарът на решения за обединени комуникации и сътрудничество (UC&C) в регион EMEA ще нарасне от около $6,9 млрд. за 2011 г. до над $11,7 млррд. През 2016 г.

„IDC прогнозира средногодишен темп на растеж от 10,9% за този 5-годишен период, като смята, че рецесията ще продължи да оказва възпиращ ефект върху новите проекти в региона“, заяви Изабел Монтеро, старши анализатор в IDC EMEA.

От големите страни в региона само Германия е постигнала двуцифрен растеж на внедряванията на UC&C през 2012 в сравнение с 2011. В Германия увеличението е 10,3%, следва Франция с 9,6% и Великобритания със 7,7% ръст.

Русия, Чехия и Полша са страните, в които се очаква най-голям средногодишен ръст в района Централна и Източна Европа. Според IDC това се дължи основно на замяната на традиционното оборудване със ново поколение корпоративни гласови комуникации.

Южна Африка и Турция ще продължат да са страните, водещи в района на Близкия изток и Африка по отношение степен на проникване на UC&C технологиите. Компаниите в тези страни започнаха да инвестират значителни суми в замяната на съществуващата инфраструктура, за да я подготвят за интеграция с UC&C технологиите, като фокусът им е върху видеоконферентното оборудване и приложенията за за съвместна работа.

7 тенденции в UCC света през 2013

Мобилните, социални и видео комуникации променят начина, по който хората общуват и си сътрудничат, добавят от Shortel, която публикува 7 важни тенденции в UCC света, развуващи се през тази година.

„Мобилната лудост“

„Вървиш по улицата с поглед, забоден в екрана на смартфона. Скришом проверяваш под масата електронната си поща от телефона“. Според Shortel този начин на поведение вече не се отнася само до тинейджърите. Почти всеки мобилен потребител извършва подобни действия, а светът бързо „полудява“ по мобилността. Според IDC, до края на тази година в света ще бъдат продадени 1,7 млрд. мобилни телефона, или с 9% повече от миналата година. Таблетният пазар също набира скорост, достигайки 100 млн. доставени таблета за т.г., казват от ABI Research. Мобилността не е само лично удобство, мобилните устройства позволяват на потребителите да бъдат по-продуктивни. Според проучване във Великобритания хората с приложение за е-поща в своите смартфони и таблети работят още 2 часа дневно, което прави 460 часа годишно.

BYOD излиза извън контрол.

Хората искат удобствата от употребата само на еди смартфон и един таблет за лични цели и корпоративни задачи, като в същото време се стремят да разграничат бизнес самоличността си от личната си. Тенденцията „донеси и ползвай в работата свое собствено устройство“ (BYOD) означава също по-малко устройства за поддръжка и управление. Според Aberdeen Research, над 80% от компаниите разрешават на служителите си да ползват лични мобилни устройства за достъп до бизнес приложения и информация. Тъй като BYOD отнема (засега) от фирмата управлението, защитата и контрола на личните мобилни устройства, основен фокус на ИТ отделите през тази година ще бъдат корпоративните приложения и информация.

Работата е дейност, а не конкретно място.

Ползването на социални, мобилни и визуални комуникации улеснява работата от всяко място и по всяко време. Внедряването на инструменти за сътрудничество в реално време в работния процес става още по-важно за младото поколение служители, често наричани „родени с мобилността“. Тези служители очакват да ползват смартфони, таблети и лаптопи за работа, точно както са го правили в училището и университета. И дали ще пращат текстово съобщение или ще осъществяват видеочат, те искат комуникационни методи, които са интерактивни и непосредствени. Увеличава се и делът на виртуалната работна сила, като все повече служители се опитват да балансират по свой начин между личния живот и служебните задължения.

Облачният удар.

Компаниите се стремят да изместят ИТ разходите към предвидимите оперативни такси, вместо да правят периодични и големи капиталови инвестиции, като залагат на облачни услуги, хоствани решения и управлявани услуги. Облакът е завладял въображението на фирми от всякакъв вид и мащаб. Почти половината малки и средни фирми ползват днес облачни услуги, според данни на Spiceworks. Уеб хостването и е-поща са водещи в „облачния“ списък, но все повече организации обмислят да мигрират в облака IP телефонията и UCC.

 

Появата на социалната потребителска услуга.

Привличане на социалните медии в предприятието и работата с клиентите е обявено за един от най-важните UCC предизвикателства на 2013 г. от Frost & Sullivan. Социалните медии променят потребителското изживяване. Хората могат да се включат в своите социални кръгове и да осигурят на своята компания възторжена оценка (или отрицателна) по доста видим начин. И ако този човек е знаменитост или има много последователи в сайта, думите му могат да се разпространят като горски пожар. Фирмите, които могат успешно да се интегрират социалните медии в своите традиционни канали за продажба, сервиз и поддръжка, могат да „отворят разговора“ с потребителите по нов и вълнуващ начин.

Видеоконференциите.

Когато мислите за видео, може би си представяте огромна система за телеприсъствие в специална зала. Но видеоконференциите не изискват огромни инвестиции. Хората имат видеоконферентни възможности в своите мобилни телефони, таблети и лаптопи за моментално сътрудничество

Визуализацията стигна до UC.

Повечето организации виртуализираха много приложения и сървъри в своите ЦОД, но все още бавно виртуализират UCC приложенията. Но с днешните достатъчно зрели решения компаниите могат да виртуализират комуникациите и приложенията за сътрудничество без да се притесняват за влиянието върху бизнес операциите. Ако все още не сте виртуализирали своите UCC приложения, сложете тази задача най-отпред в ИТ списъка си за 2013, съветват анализаторите. Това е лесна първа стъпка за допълнително свиване на разходите и подобряване на бизнес дейността.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X