Е-Търговия

Ръст на интереса към SaaS платформите за създаване на сайтове

Александър Главчев

Увеличаване на интереса към създаването на сайтове чрез готови платформи от типа SaaS (софтуер като услуга) по време на извънредното положение отчита родната хостинг компания СуперХостинг.БГ.

Броят на запитванията от нови и от настоящи клиенти към предлаганите от нея платформи е нараснал с 35% в сравнение с край на 2019-та по време на знаковите събития като "Черен петък", "Кибер понеделник", както и коледно-новогодишните празници. Създаването на нови сайтове тях пък се е увеличило с 34%. Интересът към тестване на готовите решения се е нараснал с 42 на сто.

Запитванията от настоящите клиенти обикновено са свързани с желанието им да използват пълния потенциал на платформите в посока маркетинг, реклама, подобряване на съдържанието на своите сайтове, редизайн, интеграция на чат и допълнителни канали за комуникация и т.н., отчитат от СуперХостинг.

От друга страна, новите клиенти търсят най-вече бърз и лесен начин да преминат онлайн, а готовите SaaS решения предоставят точно такъв тип удобство. Обикновено това са малки фирми и самонаети специалисти, които имат изградени офлайн бизнеси процеси и са отлагали своето онлайн присъствие. Извънредното положение е изиграло ключова роля, мотивирайки ги да си изградят сайтове и да продължат дейността си, но онлайн. Те обикновено не разполагат с големи бюджети, а в момента - и с достатъчно време за онлайн миграцията на бизнеса си, и затова имат нужда от бързи, готови решения.

"През последните седмици сме свидетели на онлайн трансформация без аналог в историята на дигиталната епоха. Хиляди ученици вече учат чрез видео връзка със своите учители, а съдебни заседания и дори такива на парламентите в някои страни, се извършват чрез онлайн платформи, споделя Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на СуперХостинг.БГ (на снимката). Много технологични промени, за чиято нужда се говори от десетилетия, сега станаха факт за броени дни. По всичко личи, че и малките бизнеси, принудени от ситуацията, се възползват от възможностите на интернет и уеб, създавайки своите първи сайтове или подобрявайки цялостното си дигитално присъствие."

Тя посочи редица начини за преминаване към онлайн бизнес процеси на малките бизнеси, споделяйки актуални примери от последните месеци. За ресторантите и като цяло заведенията, е било естествено да преместят фокуса си върху електронните разплащания и доставките до домовете, както и онлайн комуникацията с клиентите по различни дигитални канали. Инструктори, треньори, обучители и консултанти са създавали свои онлайн курсове и видео материали, чрез които да достигнат дори до по-голяма аудитория. Салоните за красота и естетичните клиники, от своя страна, са започнали да разширяват онлайн аудиторията си чрез създаване на онлайн съдържание, както както и да консултират своите клиенти дистанционно. Много събития са станали дигитални, като повечето от тях са започнали да се провеждат на живо - от бизнес конференции и семинари, до концерти, партита и други развлекателни прояви.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X