Е-Търговия

Фалшиви препоръки продължават да подвеждат потребителите във Facebook и eBay

Мария Динкова

Facebook и eBay обещават да положат повече усилия, за да спрат разпространението на фалшиви отзиви на своите платформи. Това се случва след натиск от страна на британските власти и след нови примери за проблема в Instagram - социалната мрежа, която се притежава от Facebook, пише TechCrunch.

Миналия юни Службата за конкуренцията и пазарите на Обединеното кралство предупреди двете платформи, че трябва да правят повече, за да предотвратяват разпространението на фалшиви ревюта. Властите посочват, че са намерили "притеснителни доказателства" за "процъфтяващия пазар за фалшиви и подвеждащи онлайн препоръки".

Службата е установила, че повече от три четвърти от британските купувачи са повлияни от отзивите, когато пазаруват онлайн. Милиарди паунди се харчат всяка година на база на препоръки за услуги или продукти, което на свой ред насърчава нелегалната търговия на фалшиви и подвеждащи ревюта.

Няколко месеца след предупреждението британската група за правата на потребителите Which? пусна резултатите от собствено разследване на проблема. Според данните се оказва, че Facebook не са положили нужните усилия, докато eBay са постигнали напредък.

Според последните данни на Службата за конкуренцията и пазарите социалната мрежа е премахнала общо 188 групи и 24 потребителски профила. Същевременно от eBay са отстранили 140 потребители.

Властите отбелязват, че двете компании сега са обещали да приложат мерки за "по-добро идентифициране, разследване и справяне" с разпространението на фалшиви ревюта, както и да предотвратяват появата на такова съдържание в бъдеще. От Facebook обещават да въведат по-точна система за откриване и отстраняване на подобни фалшиви препоръки, а от eBay уверяват, че са подобрили съществуващите филтри.

"Радваме се, че Facebook и eBay постъпват правилно и полагат усилия, за да се справят с този проблем и да не допускат публикации, продаващи фалшиви ревюта, на своите сайтове", коментира от Службата за конкуренцията и пазарите.

"Фалшивите препоръки са наистина вредни за купувачите и за потребителите. Милиони хора основават своите решения при пазаруване на отзивите и ако те са подвеждащи или неистински, то потребителите могат да бъдат излъгани да си купят нещо, което не е подходящо за тях – а така губят и компаниите, които играят по правилата", допълват британските власти.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X