Бизнес

Дигиталната епоха не отменя важността на физическите магазини

Александър Главчев

Солитрон ще започне да предлага "на едро" и услуги


Онлайн продажбите генерират по-голямата част от ръста на продажбите, но на места е налице намаляване на инерцията в тази посока и този канал не трябва да се разглежда като основен или единствен. Голяма част от клиентите, както преди, очакват пазаруването да е преживяване и да имат физическа връзка с продавача. Затова мултиканалният подход продължава да е оптимален. Това е един от основните изводи, който може да се направят от презентацията на Дейвид Наги, пазарен анализатор в GfK, която се състоя в рамките на традиционната пролетна Партньорска среща, организирана от дистрибутора на ИТ техника и софтуер Солитрон България.

Освен традиционните презентации на вендори, събитието предостави и новини от самия Солитрон, сред които се открояват новите облачни услуги, реализирани с ресурси на дистрибутора, които и ще се продават на крайни клиенти от неговите партньори.

Дейвид Наги

Дейвид Наги

Интересни моменти на ИТ пазара

Пазарът на умни носими устройства търпи сериозен ръст в Западна Европа, Азия и в други региони, докато в източната част на Стария континент развитието му закъснява. Въпреки това доставчиците очакват раздвижване, имайки предвид световните тенденции, като например Интернет на нещата, които ще обхванат и страните от региона. Затова не е случаен засилващият се интерес на компании като Xiaomi, която имаше свой представител на форума.

Богатото потребителско преживяване е най-важният стимул за генериране интерес към носими устройства, като например умни часовници, сподели Наги. Този термин може да бъде разделен на четири сегмента: безпроблемна свързаност и производителност, лесна употреба, т.нар. премиум ефект, както и лесните трансгранични доставки, при пазаруване от чужбина.

Източник: GfK

Източник: GfK


Ръстът във въпросните сегменти не е особено изненадващ, като се очакава той да дойде предимно от премиум ефекта. Според Наги това е свързано със сравнително ограничения кръг от клиенти, които засега търсят подобни умни продукти. Една от често следваните стратегии е увеличаването на техните цени, което обаче трябва да бъде оправдано по някакъв начин. За целта клиентът трябва да бъде убеден, че това което си купува ще му предостави повече възможности и стойност.

Редно е да се отбележи, че описаното горе не касае само новите продуктови категории, но и традиционни наситени такива, като например преносимите компютри, чиито цени продължават да нарастват. В пазарните си проучвания от GfK отчитат, че продажбите на по-скъпи лаптопи (над 1300 долара) растат по-бързо спрямо тези на по-достъпните предложения.

Един от основните мотори на пазара на компютри и периферия продължават да са гейминг продуктите. 13% от продадените през 2018 г. лаптопи са предназначени за игри. При настолните решения този дял е дори още по-голям – около 34 на сто от тях са за гейминг или са позиционирани като такива. При мониторите дялът е още по-голям – почти половината от тези продукти са насочени към геймъри. Междувременно цените на продуктите, попадащи в тази условна категория са два пъти по-високи спрямо техните "обикновени" събратя.

Източник: GfK

Източник: GfK


В категорията на умния дом основните стимули са свързани със спестяването на енергия и сигурността. Също така потребителите искат и да опростяват ежедневието си, с което се обяснява ръстът при продажбите на свързани електроуреди. Паралелно с това обаче проучвания на GfK обаче показват, че хората разполагащи с умни домашни колонки ги ползват най-често за музика и в далеч по-малка степен за управление на домашната техника.

Друг интересен момент са сезонните промоционални кампании и като добилите популярност т.нар. "Черен петък", "Кибер понеделник" и др. Дейвид Наги сподели данни на GfK за продажбите през ноември и декември за последните години. Интересно е да се отбележи, че ако сравнително доскоро пикът в продажбите е бил около Коледа, то в момента Черният петък в края на ноември изпреварва значително традиционния празничен сезон. "Както дистрибуторите, така и търговците на дребно трябва да се подготвят предварително за тази тенденция", посочи Наги.

Източник: GfK

Източник: GfK

Услуги от Солитрон

"Най-великата бизнес идея на това десетилетие е когато големите доставчици на облачни услуги започнаха да предлагат и услуги от своите конкуренти превръщайки ги в свои партньори. В резултат - Google, Microsoft и Amazon преминаха границата от 1 млрд. долара пазарна капитализация." Така започна презентацията си Камен Иванов от Солитрон, в която бяха обявени нови услуги на компанията, които ще бъдат разпространявани чрез нейните партньори – гостите на събитието.

Важни предимства на услугите са, че чрез тях доставчикът може да се обвърже с клиента си за по-продължителен срок, отколкото ако само му продаде един продукт. Следствие това е и дългосрочният контакт с дадения клиент, което увеличава възможностите за сключване на допълнителни сделки.

Предложените услуги са базирани на облачни решения на вендори, с които работи Солитрон и се реализират с ресурс на компанията. От там обещават помощ под формата на обучения и съвместна работа, така че партньорите да могат максимално добре да обслужват своите клиенти развивайки както себе си, така и пазара на технологиите с добавена стойност.

Една от услугите, които бяха обявени в рамките на партньорската среща бе решение за бекъп, базирано на технология на Microsoft Azure и наречено Солитрон Vault Backup. Други две предложения отново базирани на Azure, са насочени към управлението на ИТ инфраструкура. Според Иванов пазарните възможности в тази насока са големи, тъй като (по думите му) 70% от родните фирми в SMB сегмента не разполагат с такива решения, а просто оперират с "едно огромно количество разпръснати компютри без централизирана система за управление". Солитрон Intune е MDM (mobile device management) услуга позволяваща управляване на корпоративни устройства, използвани например от пътуващи търговци. От компанията са подготвили и услуга за т.нар. "активна директория", която е насочена към управление на потребителските профили на работещите в дадена организация.

Камен Иванов

Камен Иванов


Налице са още и група услуги, свързани с Office 365: планиране на миграция, миграция (на данни и/или електронна поща), внедряване, консултации и др.

Не на последно място Солитрон е подготвила и услуги за управление на автопаркове. Те са базирани на хардуерен модул, който се монтира в превозното средство. Сред функциите са налице и възможности за анализ на поведението на водача. Системата може да проследява автомобила, както и да засича различни събития като рязко спиране, превишена скорост, грешки на двигателя и дава възможност за бърза реакция при инцидент. Най-горното ниво на услугата (Smart Auto Plus) ще предоставя и Wi-Fi достъп за пътниците, което я прави удачно решение за фирми, занимаващи се с пътнически превози.

Сред основните предимства на предложенията за автопаркове се посочва възможността за самостоятелно инсталиране на устройствата в автомобилите без обвързване с договор.

Партньорската среща на Солитрон България се проведе в рамките на два дни в курорта Боровец. Събитието предложи лекции на Epson, Lenovo, Samsung, HP, Microsoft, Dell, Panasonic, Fujitsu, Xiaomi, Corsair, Western Digital, D-Link и Netgear водени от представители на самите марки и от дистрибутора. Събитието събра над 220 гости, партньори на компанията, сред които дилъри, ритейл, онлайн търговци, системни интегратори и др.

Припомняме, че наскоро компанията взе две награди в най-прясното издание на класацията "Топ 100 на технологичните компании в България" на ICT Media. Солитрон бе отличена за най-голям дистрибутор и взе приза за най-ефективна компания за 2018 година.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X