Бизнес

Lenovo се възползва от възхода на мобилния си бизнес

Владимир Владков

Мобилният бизнес на Lenovo продължава да носи печалба на компанията и през първото фискално тримесечие, въпреки намаленото глобално търсене и значителния спад на приходите на годишна база.

В изявление на компанията пише, че "е налице комплекс от макро рискове, които се дължат на продължаващи търговски преговори, промени в митата, наложени от различни страни, и предизвикателствата, свързани с геополитическата несигурност."

Основните продукти на групата за мобилен бизнес подобряват представянето за четвърто поредно тримесечие, като печалбата преди данъци за тримесечния период, приключил в края на юни, е $5 милиона, докато година по-рано бе отчетена загуба в размер на $97 милиона. Приходите обаче са спаднали с 9 на сто до $1,5 милиарда.

Lenovo заяви, че ключовият фактор за ръста на печалбата е "стратегическият фокус върху основни пазари в Латинска и Северна Америка". Пазарът именно в Северна Америка продължава да подобрява своята доходност, като търсенето на продуктите е било много солидно през различни канали.

В Европа обаче Lenovo се фокусира предимно върху пазари, от които очаква голям потенциал за растеж, което води до малък мащаб, а това влияе и върху обема на приходите.

На ниво цялата група на Lenovo чистата печалба се е удвоила до $162 милиона, като приходите са нараснали с 5 на сто до $12,5 милиарда, като това е осмо поредно тримесечие на растеж. Поделението за компютри и смарт устройства е регистрирало 12 на сто растеж до $9,63 милиарда.

При персоналните компютри обемите нарастват с по-бързи темпове от пазара, който като цяло е в етап на възстановяване – с над 13 пункта. Групата регистрира рекорден дял на пазара на персонални компютри от 24,9%. Това означава, че един на всеки четири персонални компютри, които се произвеждат по света, е с марката на Lenovo, твърдят от китайския производител. В бъдеще Групата за персонални компютри и смарт устройства ще продължи да е лидер на пазара по отношение на растеж и печалба, като се фокусира върху премиум сегментите и създава иновации в Smart IoT, комерсиалните смарт IoT устройства и разработката на нови устройства за дома и офиса.

Групата за центрове за данни (Data Center Group/DCG) продължава да подобрява печалбата си на годишна база за осмо поредно тримесечие. Приходите от устройства за съхранение нарастват с над 80% на годишна база, а решенията за софтуерно дефинирана инфраструктура (SDI) продължават да отчитат двуцифрен растеж на годишна база. Общите приходи на групата намаляват заради малкия брой на големи клиенти на облачни услуги, което се отразява и върху покупките след бързия ръст на инфраструктурата на фона на понижаващите се цени на компонентите. В сферата на високопроизводителните изчисления компанията затвърждава своята позиция №1 в класацията Top 500 Supercomputer, като продължава да подкрепя научни изследвания и приложения по цял свят.

"Тази финансова година стартира отлично. Силните резултати през това тримесечие са солидно доказателство, че интелигентната трансформация на Lenovo позволява на компанията да поддържа устойчив и печеливш растеж в днешния динамичен и бързо променящ се свят. Нашата целенасочена и непрестанна работа и оперативна ефективност ни позволяват да продължим визията си и да осигурим по-умни технологии за всички", заяви Ян Юенцин, председател на борда и главен изпълнителен директор на Lenovo.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X