Центрове За Данни

Ерик Шварц: Ще внедрим и в София нашата платформа Equinix Cloud Exchange Fabric

Владимир Владков

Новият супермодерен център за данни на глобалния доставчик на колокационни и интерконект услуги Equinix в София отвори врати на 9 април. Центърът SO2, разположен близо до летище София разполага с около 1000 квадратни метра пространство за колокационно оборудване, като подът на двуетажната сграда издържа товари до 12 kN на м2. Центърът отговаря на най-високите стандарти за отказоустойчива работа от 6 деветки (99,9999% надеждност) и използва възобновяема енергия. За стратегията на компанията разговаряме с Ерик Шварц, главен директор „Стратегии и развитие“ на Equinix.

Какво отличава новия ви център за данни в София?

Новият център е съоръжение от пионерски тип, защото дизайнът му ще се използва за наши бъдещи проекти по целия свят. Едновременно това беше тест, но и пионерска инициатива. Говоря за физическия дизайн, как осъществяваме захранването, охлаждането, как ще бъде управляван и опериран този модерен център за данни. Принципите, на които заложихме в това съоръжение, са копирани в други обекти във Варшава, в Швейцария, в Близкия изток. Този взаимосвързан център за данни (IBX) е добро доказателство за работоспособността и ефективността на тези дизайни.

 

Визитка на Ерик Шварц

Ерик ШварцЕрик Шварц, главен директор „Стратегии и развитие“ на Equinix  

Ерик Шварц се присъединява към Equinix през 2006 г. и оттогава е заемал редица висши ръководни постове в компанията. В сегашната си роля като главен директор „Стратегии и развитие“ той отговаря за корпоративната стратегия, бизнес развитието, технологии и иновациите, както и за хипермащабните инициативи. Като част от задълженията си Шварц осъществява надзор над програмата за капиталови инвестиции на компанията за укрепване на позицията на Equinix като предпочитана платформа за ИТ архитектура на предприятията, които все повече се прехвърлят стратегическата си инфраструктура към платформата Equinix.

Преди да поеме този пост, Шварц е ръководил експанзията на Equinix в Европа, включително придобиването през 2007 г. на IXEurope и през 2016 г. на Telecity (част от която вече бе българския 3DC). Той е и президент за регион EMEA в периода 2008-2019 г., като следи за управлението, стратегията и ръста на Equinix в Европа и Близкия изток. Под негово ръководство поделението за EMEA е увеличило приходите си от $178 милиона през 2008 г. до $1,6 милиарда за 2018 г., като услугите се предоставят от 73 международни бизнес центрове (IBX) в 15 страни. Преди да се присъедини към Equinix, Ерик Шварц е бил вицепрезидент за IP комуникациите в BellSouth. Бил е член на консултантския екип на McKinsey & Co., където е консултирал компании за телекомуникационни и финансови услуги от САЩ и Азия.

Ерик Шварц има докторска степен M.B.A от Харвардското бизнес училище и B.S. по електроинженерсвто и BA по икономика от Станфордския университет.

Това е втората голяма инвестиция на Equinix в България, втори голям център за данни. На какво се дължи решението ви – заради увеличения брой клиенти от България и региона или заради значението на съоръжението за глобалните ви клиенти?

Имаме редица клиенти, които имат глобално присъствие, включително в Америка, в Европа, някои оперират и в България. Те се нуждаят от свързаност, харесва им местоположението и защото енергията е много достъпен ресурс тук.

Добър пример е VMware, американска компания с много голям развоен център в България. Те използват и нашия сайт SO1 още от самото начало като инфраструктура и опериране на целия им бизнес тук. От друга страна, наши потребители са български компании като банки, реализиращи своите ИТ операции в нашето съоръжение. Те се нуждаят не само от добра свързаност, но и от много високо качество на операциите, защото целият им бизнес зависи от това. Значението на отличната ИТ инфраструктура е много голямо не само тук, но и по целия свят. Сградата на първото съоръжение SO1 не е толкова красива отвън, както на новия център SO2, но отвътре е проектиран много добре и оперира изключително надеждно и качествено.

 

Споменахте VMware и съм сигурен, че те знаят какво означава цифрова трансформация като един от пионерите в тази област. Но какви услуги предлага Equinix на клиенти от други сектори, които тепърва се сблъскват с това предизвикателство и нямат достатъчно познания и ИТ експертиза да я осъществят успешно?

В повечето случаи, в които клиентите не разполагат с този вид умения и експертиза, ние работим чрез партньори. Цифровата трансформация е много широко понятие, а нашата стратегия като компания е да се фокусираме върху определени елементи, които познаваме много добре. Ако потребителят има нужда от по-широк набор от умения и функционалности, ние работим с партньори както тук, в България, така и в целия свят.

Има няколко интересни момента. Хората се учат не само какво трябва да изградят възможности за своята компания, но и как да използват уменията и възможностите на други компании. Преди много години ИТ се свързваше единствено със софтуер, който купуваш за себе си и сам се грижиш за него. В днешната бизнес среда ИТ се отнася все повече до това да намериш правилните инфраструктурни компоненти и как да ги свържеш в едно цялостно решение, така че да работи за успеха на твоя бизнес.

Това важи и за Equinix. Equinix разполага със софтуер, който е писан само за нас, за строго специфични задачи, но по-голямата част е тип софтуер като услуга. Ние стартираме повече от 40 облачни приложения, които обслужват дейността на компанията ни. Някои от тези приложения са финансови, други са технологични, но за да управляваме добре нашия бизнес и предоставянето на услуги на нашите клиенти, се справяме и с предизвикателствата как да свържем всички тези приложения в едно цяло. Тази философия е част и от нашия бизнес. Ние сме отличен доставчик на инфраструктура за взаимосвързани центрове за данни, но за да бъде тази инфраструктура взаимносвързана, са нужни подобни интеграционни умения. Те ни помагат да оперираме в нашата глобална компания, както и да помагаме на други компании.

Друго важно нещо, на което се учим, е как да създаваме бизнеса си чрез взаимно свързване вместо да пишем свой собствен софтуер. Ние не извършваме услуги в областта на системната интеграция или свързването, а имаме експерти тип „архитекти на решения“. Когато нашите търговци отидат при клиента, те могат да му предложат специално разработен за него проект или архитектура, която след това да бъде внедрена от наш партньор. Имаме хора, които разбират отлично IBX центровете за данни, имаме и архитекти на решения, които разбират как се изграждат цифрови приложения за модерния свят.

Това е нашата стратегия за растеж и ние успяваме да разрастваме си бизнеса си все по-бързо. Нашето проучване Global Interconnection Index показва, че общият обем на трафика, който се пренася между приложенията, расте много по-бързо от интернет трафика. Целият интернет трафик расте и заради приложения като YouTube, Netflix, Facebook, но частните интереконект линии между приложенията, използвани от бизнеса, растат по-бързо. Според доклада средногодишният темп на растеж на инсталирания преносен капацитет за такава свързаност е 48 на сто и се очаква да надхвърли 8200 Tbps. За нас това е отлична възможност за растеж, включително чрез новия ни IBX център за данни; тук, в България. В Европа средногодишният темп е 48%, като общият преносен капацитет се очаква да е 1921 Tbps.

 

Когато говорим за интерконект връзки, става дума за свързаност само между IBX центровете на Equinix, или можете да предложите подобна и с центрове на трети страни?

В момента новият ни обект SO2 e свързан с първия IBX център за данни SO1. Очакваме скоро да задействаме и тук нашата платформа Equinix Cloud Exchange Fabric – софтуерно дефинирано решения за интерконект, което дава възможност за обединяване на разпределената инфраструктура и цифровите екосистеми в отделните градове. Клиентите, които искат да свържат своите приложения към други центрове за данни, те ще разчитат на услугите на международни оператори. Вече има международни корпорации, които искат да свържат своите поделения по целия свят. VMware е такъв пример, те свързват поделението си в България с центровете си в Калифорния, Лондон, Япония и други места.

Да се върнем на фокуса на Equinix. Операторите покриват с мрежи целия свят, а Equinix подпомага компаниите със своите над 200 центрове за данни.

 

Как ще коментирате тенденцията за т.нар. „изчисления в периферията на мрежата“, нуждата от малки центрове за данни близо до клиента, до приложенията, които е стартирал? Това е все по-видимо за бъдещи приложения като автономно шофиране, игри с виртуална реалност, индустриална роботика. Компании като Microsoft, Facebook, Amazon, Google създават собствени огромни центрове, които да обслужват техните потребители. Не си ли противоречат двете тенденции?

Архитектурата определено се променя. От дълги години и Microsoft, и Google, и Facebook изграждат свои центрове. Понякога ние ги изграждаме за тях, друг път си ги правят сами. Същевременно потребителите на Microsoft трябва да бъдат свързани към Azure, като могат да осъществят тази връзка през интернет или директно чрез т.нар. Azure ExpressRoute. Предизвикателството за Microsoft e, че те инсталират ExpressRoute в свое съоръжение и клиентите трябва да плащат за връзка към този център за данни. Същевременно ако Microsoft използва център на Equinix чрез т.нар. Edge Nodes (периферни възли), клиентът ще може да се свърже директно към MS Azure, но същото така към Google, към Amazon. Ние отчитаме броя на тези периферни възли и почти половината от тях са в центрове на Equinix.

Инвестираме много време и усилия в проектирането на тези възли, а освен това разчитаме на нашата платформена услуга ECX Fabric. Клиентите, които искат да се свържат към MS Azure, но не желаят да имат физически кабел, могат да се свържат с ECX Fabric и през този портал да се се свържат към която искат услуга. Именно това стимулира развитието на облачните услуги.

Когато говорим за свързаните коли, повечето партньори са убедени, че тази облачна свързаност трябва да се разпростре още повече. Работим в тясно сътрудничество и с 5G оператори и доставчици на 5G оборудване как ще поддържаме технологията.

Как тип са сегашните ви клиенти и какви са очакванията ви за финансовите резултати?

В момента имаме над 18000 мрежови оператори и над 2900 доставчици на облачни и ИТ услуги, включително Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud Platform, IBM SoftLayer, Oracle Cloud и VMware vCloud Air. Много от тях изграждат свои центрове за данни, но продължават да правят бизнес и с Equinix за периферните им възли. Общите ни приходи са над $5 милиарда, a печалбата преди данъци и амортизации е над $2,4 млрд.

Мрежовите оператори носят около 24 на сто от приходите, облачните услуги допринасят с още 28%, корпоративният бизнес генерира 19%, финансовите услуги – 16%, а останалите 13% се падат на цифровите медии.

Общо имаме над 10 000 клиенти, а топ 10 от тях генерират 17% от общите ни приходи, като сред тях са и наши клиенти, тук в България. Общият брой на служителите в двата ни центъра в София е около 25, което се дължи и на високата степен на автоматизация на работата, както и на техния опит и умения.

Задачата на екипите тук е да поддържат оперативната работа на центровете, но ние разполагаме и с търговски екипи по целия свят – над 400 служители. Всеки от тях има ключови клиенти, например VMware от Калифорния, за чийто потребности се грижи наш специалист от Калифорния. Той преговаря на високо ниво за техните операции в Калифорния, в Азия, в България.

Разговора води Владимир Владков





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X