Комуникации

Телевизията запазва водещата си роля в света на новинарските медии.

Иван Гайдаров

Онлайн прочуване на Нилсен Адмосфер България, дъщерно дружество на чешката изследователска агенция Nielsen Admosphere, и Български Национален Панел, онлайн панел от респонденти, част от мрежата панели на European National Panels, разкрива, че телевизията продължава да бъде водещият източник на новини. Това се отнася в най-голяма степен за хората над 55 години. Като цяло 72% от респондентите следят новините ежедневно, а 74% смятат телевизионните емисии за достоверен източник на информация. Традиционни медии като радиото и печатните издания са далеч по-малко използвани - съответно 24% и 6%.

Наред с това, телевизията е и най-надеждният източник на новини за повечето респонденти, следвана от новинарските сайтове и социалните медии. Лидерът сред информационните канали се ползва с доверието на 61% от респондентите, докато информационните платформи с 31%, а социалните медии – 26%.

Най-следният тип новини в българския ефир са тези, свързани със вътрешната ситуация в страната, с дял от 52%.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X